آیا آمریکا از بحران اقتصادی خارج می شود؟

رئیس جمهور آمریکا در اولین قسمت از برنامه خود قول داد برخلاف دونالد ترامپ که بانک مرکزی را تحقیر کرد، در کار بانک مرکزی دخالت نکند.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دوم خواستار انجام همه اقدامات عملی برای کاهش قیمت تمام کالاهای خانگی در این دوران نااطمینانی اقتصادی و افزایش ظرفیت تولید اقتصادی آمریکا در طول زمان شد.

در بخش سوم، بایدن خاطرنشان کرد که ایالات متحده باید به تلاش های خود برای کاهش کسری بودجه دولت ادامه دهد که به گفته وی این امر به کاهش فشار قیمت ها کمک می کند.

رئیس جمهور آمریکا برنامه خود را برای کاهش بیشتر کسری بودجه با اعمال اصلاحات منطقی در قانون مالیات وعده داد.

بایدن بار دیگر روسیه را مسئول تورم کنونی جهانی دانست. با این حال، رسانه های آمریکایی ادعا می کنند که “علل اصلی تورم در ایالات متحده پیچیده است” و تنها 25 درصد از آمریکایی های مورد بررسی روسیه را به افزایش شدید قیمت ها در این کشور نسبت می دهند.

وی همچنین اذعان کرد که سیاست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه قیمت‌های جهانی انرژی را به دلیل ظرفیت نفت، گاز و پالایش روسیه افزایش داده است.

بر اساس نظرسنجی جدید هاروارد، اکثریت رای دهندگان آمریکایی می گویند که وضعیت مالی آنها در بحبوحه افزایش تورم و ترس از رکود اقتصادی رو به وخامت است.

به گزارش هیل نیوز، 56 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که وضعیت از نظر مالی در حال «وخیم شدن» است. این بالاترین درصدی است که در یک نظرسنجی ثبت شده است. ماه گذشته، 48 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که وضعیت مالی آنها رو به وخامت است.

این در حالی است که تنها 20 درصد از پاسخگویان می گویند که وضعیت مالی آنها در حال بهبود است که کمترین درصد است.

وزارت کار ایالات متحده تورم را در آوریل (ماه گذشته) 8.3 درصد اعلام کرد که همچنان بالاترین سطح در 40 سال گذشته است. تورم در ماه مارس 8.5 درصد بود.

مشکلات مربوط به زنجیره تامین، جنگ در اوکراین و تقاضای بالای مصرف کنندگان، قیمت کالاها را در ایالات متحده در بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته نگه داشته است.

اداره اطلاعات انرژی همچنین تخمین می زند که قبوض آب و برق ایالات متحده در تابستان امسال به طور متوسط ​​3.9 درصد افزایش می یابد.

یک نظرسنجی جدید توسط آسوشیتدپرس نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در این ماه (مه) به پایین ترین سطح خود رسیده است و بدبینانه ترین نسبت به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

بر اساس نظرسنجی جدید، تنها 39 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور تایید می‌کنند که کمتر از سطح محبوبیت او در مقایسه با ماه گذشته است. به طور کلی، تنها 2 نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد خوب است، در حالی که در ماه گذشته 3 در 10 آمریکایی افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید