آیا تامین اجتماعی به بن بست رسیده است؟

آیا تامین اجتماعی به بن بست رسیده است؟

هاشم موسوی در همایش ملی مدیران این سازمان با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی متاثر از تحولات اجتماعی و اقتصادی پیرامون آن است، گفت: در کنار اجرای برنامه های سالانه باید چشم انداز تحول خود را حفظ کرده و انعطاف کافی داشته باشیم که اگر با تهدیدی مواجه شدیم، آن تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

وی با اشاره به اینکه اساس همه فعالیت ها در تامین اجتماعی باید تلاش برای تحقق عدالت باشد، گفت: عدالت محور است زیرا هویت و رسالت ما بر مبنای عدالت است و امنیت از عدالت ناشی می شود که می تواند آسایش ایجاد کند. اگر انصاف را در مرکز همه فعالیت ها قرار دهیم، آنگاه می توانیم ادعا کنیم که یک سازمان ارزش محور و اعتمادساز هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه در تامین اجتماعی دو نگاه منفی و مثبت به آسایش وجود دارد، گفت: نگاه منفی به آسایش غلبه بر چالش ها و تهدیدها است. اگر در کنار این مواجهه منفی، تهدیدها را با دید مثبت به فرصت تبدیل کنیم، رضایت عمومی ایجاد می شود. وی گفت: در بودجه سال آینده حدود 114 هزار میلیارد تومان برای هزینه های درمانی در نظر گرفته شده است که لازم است مدیران به کارایی این هزینه ها و مدیریت هزینه ها توجه کنند. مصرف تنها به منابع مادی مربوط نمی شود، بلکه سرمایه انسانی نیز در این زمینه مطرح است. باید ببینیم در حوزه بیمه، درمان و اقتصاد از منابع به درستی استفاده می شود؟

مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به آسیب شناسی فعال و آسیب شناسی غیرفعال در این همایش بر استفاده از رویکرد آسیب شناسی فعال تاکید کرد و افزود: در این نشست علاوه بر انجام آسیب شناسی در حوزه های رفع موانع راهبردی، باید راهکارهایی را نیز در این زمینه پیدا کنیم. این آسیب ها را از بین ببرید. در واقع در منشور سیاست تامین اجتماعی باید راهکارهای پیشگیری از آسیب را در اولویت قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید