آیا تکنیک سنگین «اجاره» در یزد آسان می شود؟

ساعت: 13:56
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778856

شکست سیاست های اقتصادی حاکم خوب دولت تدبیر و امید در یزد (بخش 4)

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ، اجاره بهای واحدهای مسکونی در خانوارهای شهری یزد در تابستان گذشته دولت دوازدهم در یزد 27.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، در چهارمین گزارش از سلسله گزارش های شاخص های اقتصادی استان یزد به دیگر آمارهای نگران کننده اقتصادی استان یزد یعنی اجاره بها می پردازیم که متاسفانه به دلیل مدل فعلی در کشور ما فضایی را فراهم نمی کند. این امر منجر به ناشناس ماندن فضایی و اختلال هویت می شود که مشکلات زیادی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران ، اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کشور افزایش 24.7 درصدی را نشان می دهد که از میانگین کشوری بیشتر است. در استان یزد و با نشان دادن 27.7 درصد در رتبه پانزدهم جهان با بیشترین درصد افزایش اجاره بها قرار دارد.

همچنین ، بر اساس این گزارش ، درصد اجاره بهای واحدهای مسکونی در خانوارهای شهری یزد نسبت به فصل قبل امسال (بهار) حتی 6.3 درصد افزایش یافته است.

این افزایش اجاره بها باعث نگرانی بیشتر می شود که بدانیم یکی از شاخص هایی که ممکن است نشان دهنده افزایش هزینه های مسکن باشد ، سهم مسکن در سبد خانوار است ، در حالی که طبق مطالعات انجام شده در سال 1975 کمتر از 30 درصد هزینه های خانوارها مسکن بوده است. این رقم در سال 95 به بیش از 36 درصد هزینه خانوارها رسید و متأسفانه امسال حدود 45 درصد از هزینه های اجاره ای خانوار شامل هزینه تأمین مسکن و اجاره می شود که اگر حقوق 4 میلیون تومانی را در نظر بگیریم ، مجبوریم کارگری با حدود 2 میلیون تن در ماه برای تامین هزینه های زندگی اعم از قبض، غذا، ایاب و ذهاب، تفریح ​​و … که غیر ممکن به نظر می رسد.

این اتفاق ناگوار در استان یزد در شرایطی رخ می دهد که در صورت تداوم وضعیت و کنترل نرخ افزایش قیمت مسکن ، پیامدهای دیگری برای یزد به همراه خواهد داشت و حاشیه نشینی و حتی برخی افراد افزایش می یابد. حاشیه ها روز به روز کنار گذاشته می شوند.

این افزایش اجاره بها در یزد قرار بود کارمندان دولت دوازدهم را از خواب بیدار کند، زیرا به گفته محمدرضا دشتی نژاد، جانشین اتحادیه مشاوران املاک یزد، حدود 40 درصد یزدی ها مستاجر هستند و تبعات این افزایش قیمت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بخش بزرگی از استان

در پایان این گزارش باز هم باید پرسید که مسئولان دولت دوازدهم در دوره مسئولیت خود در استان یزد چه اقدامی انجام دادند که این آمارهای نگران کننده اقتصادی در دوره حضورشان در یزد ایجاد شد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید