آیا طرح انعطاف پذیری کارکنان در ماه آینده اجرا می شود؟


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1903951

طرح ساعات شناور کارکنان از ابتدای مهر برای کاهش ترافیک تهران اجرا شد. حال با وجود اینکه این طرح از نظر شهردار تهران موثر است، آیا این طرح در ماه آینده نیز تمدید و اجرایی می شود؟

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ بر اساس اعلام استانداری تهران، طرح ترافیک 2 ساعته فعالیت ادارات شهر تهران از ابتدای مهرماه اجرایی شده است و به منظور کاهش پیک ترافیک در مهرماه مقرر شد کار تردد ادارات شهر تهران آغاز شود. ادارات و سازمان های شهر تهران از ساعت 7 الی 9 صبح.

بر اساس این مصوبه هیچگونه تغییری در حضور کارکنان در طول روز بر اساس ضوابط و مقررات کارگاهی ایجاد نخواهد شد و با توجه به زمان حضور کارکنان در محل کار، ساعت پایان همان روز خواهد بود. به صورت شناور تعیین شود. همچنین ساعت بازگشایی بانک ها ساعت 7 صبح و ساعت ورود کارکنان به بانک ساعت 18:30 اعلام شده است.

تمدید این طرح برای کاهش ترافیک ضروری است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت و گو با موضوع تاثیر طرح توزیع کار کارکنان، اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر برای کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی بود. موضوع طرح شناورسازی ساعت ورود ماموران از ساعت 7 تا 9 صبح که باعث کاهش بار ترافیکی می شود صبح وارد عمل شد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا با تمدید این طرح موافق است یا خیر، گفت: در ابتدا این طرح تنها در مهرماه اجرا و به بهره برداری رسید و به نظر می رسد در ماه های آینده این طرح تمدید شود.

برنامه انعطاف پذیری کارمندان به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد

همچنین محسن منصوری استاندار تهران گفت: در سال های اخیر مدل های مختلفی از جمله تغییر ساعت کار ادارات، بانک ها و مراکز آموزشی در مهرماه اجرا شده است اما امسال در تلاش هستیم. برای اجرای این طرح برای اولین بار در ساعات اداری شناور و این طرح باعث کاهش فعالیت تجاری دفتر می شود.

منصوری معتقد است این طرح همچنان نیاز به کار کارشناسی و هماهنگی های بیشتری دارد که جزئیات آن پس از تصویب نهایی اعلام خواهد شد، اما مسلم است که این طرح باعث کاهش فعالیت کاری ادارات نخواهد شد.

منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و فعالیت بالای دفتر مدارس باید در خصوص ساعات کاری ادارات و مدارس اقدامات جدی صورت گیرد تا بتوانیم از حجم زیاد تردد در مهرماه بکاهیم که با توجه به پیش بینی کارشناسان، در صورت اجرای این طرح صدور حدود 30 درصد از سرمایه در صبح کاهش می یابد.

حال این سوال مطرح می شود که با وجود اینکه این طرح از نظر شهردار تهران موثر است، آیا ادامه این طرح در ماه آینده نیز اجرایی می شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید