افزایش انعطاف پذیری در تامین آب با طرح آبرسانی غدیر


ساعت: 12:56
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895311

خلیلیان گفت: در طرح آبرسانی غدیر 10 مترمکعب بر ثانیه آب از کرکه منتقل می شود و اتصال همزمان منابع آب 2 رودخانه به این پروژه علاوه بر افزایش انعطاف پذیری در تامین آب، مشکلات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. توسط تنش آبی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در گفت و گوی رادیویی در خصوص طرح ابر آبرسانی غدیر اظهار کرد: مدت اجرای این طرح سه سال بود اما با پیگیری ها و تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت، این طرح انجام شد. این تبلیغات در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: در فاز اول این پروژه رودخانه کرخه به عنوان منبع تامین آب انتخاب شد اما در میان مدت رودخانه دز که از نظر کیفیت آب دارای استانداردهای جهانی بالایی است به عنوان منبع تامین آب انتخاب شد. عرضه

استاندار خوزستان گفت: سطح EC (شوری آب) رودخانه دز بین 450 تا 500 میکروموس است در حالی که همین شاخص در کرکه به 1800 تا 1900 میکروموس می رسد.

خلیلیان ادامه داد: تامین آب 52 درصد جمعیت شهری و روستایی استان خوزستان و تثبیت آب از مزایای مهم ابرطرح آبرسانی غدیر است.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت در مورد پروژه آبرسانی غدیر این است که از خدمات فنی و مهندسی جوانان کشور استفاده شده و تجهیزات مورد استفاده نیز ساخت داخل است.

استاندار خوزستان بیان کرد: عبور تاسیسات پروژه از زیر رودخانه کرخه از دیگر ویژگی های این پروژه است که باعث شد 10 پمپ بزرگ در مجموع 10 متر مکعب در ثانیه آب را از رودخانه دز منتقل کنند.

خلیلیان ادامه داد: در حال حاضر 10 مترمکعب آب از کرخه و اتصال همزمان منابع آب 2 رودخانه به این پروژه، علاوه بر افزایش انعطاف پذیری در تامین آب، مشکلات ناشی از تنش آبی به ویژه در شرایط خشکسالی را افزایش می دهد. در نواحی مرکزی غرب و جنوب غرب استان خوزستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید