حفاظت مقدس مظهر انعطاف پذیری، ثبات، تدبیر و خرد است


ساعت: 16:35
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894390

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال رژه نیروهای مسلح استان است که در مرکز استان مقابل بازار سرپوشیده اراک برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ غلامرضا کریمی، مدیر کل حفاظت از آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد کنگره ملی، نقش امام خمینی (ره) در حراست و 6200 شهدای استان مرکزی تصریح کرد: حراست مقدس مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و امروزه بیان و تبیین ابعاد و جزئیات این حماسه با زبان های مختلف و جذاب هنری یکی از مهم ترین موارد است. درخواست های مقام معظم رهبری

وی افزود: بهره گیری از همه فرصت های اجتماعی و نهادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین پاسداشت مقدس رسالت مهم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است و همه دستگاه ها وظیفه دارند تا در این زمینه شرکت کنند.

سرهنگ کریمی هفته دفاع مقدس را بزرگترین فرصت برای ترویج فرهنگ و گفتمان حراست عنوان کرد و گفت: امسال تمامی برنامه ها با رویکرد شعار حماسی ما مقاوم هستیم اجرا می شود.

وی با تشریح جزییات برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در سال جاری افزود: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس 31 شهریور به طور همزمان در سراسر کشور و در شهرستان ها نیز برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی و ماه صفر. ، تمامی برنامه ها با تاکید بر تبیین مکتب حسینی و عاشورا و استفاده از هیئت های مذهبی برگزار می شود. برای ترویج فرهنگ پاسداشت مقدس این امر یک ضرورت است و همچنین مراسم گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در 31 شهریور ماه در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال رژه نیروهای مسلح استان است که در مرکز استان روبروی بازار سرپوشیده اراک برگزار می شود و در حاشیه این رژه برنامه های زیادی از جمله اجرای سرود بسیجی دانش آموزی و برپایی نمایشگاه تبیین جهاد در تفرجگاه امیرکبیر برنامه ریزی شده است.

سرهنگ کریمی گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و محافل انس با قرآن کریم، نشست خبری با اصحاب رسانه، تهیه برنامه های تصویری با موضوع دفاع مقدس در صدا و سیما، پخش مستندات و تولیدات محتوایی در دفتر مرکزی کنگره در وب شبکه های سیما، نواخته شدن زنگ مقاومت، تئاترهای خیابانی و اجرای برنامه های خدمات رسانی و محرومیت زدایی سپاه و بسیج از مهمترین برنامه هاست.

وی برگزاری نمایشگاه های جهادی در محله را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نمایشگاه های دفاع مقدس با همت پایگاه های بسیج در مناطق مختلف در حال برگزاری است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بازدید اقشار مختلف مردم از فرهنگسرای موزه حراست و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این مکان از جمله موارد است. از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس و به برکت کنگره شهدای استان امروز مرکز موزه دفاع مقدس به مکانی برای جوانان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید