آیا معلمان ماهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی هستند؟

آیا معلمان ماهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی هستند؟

صادق ستاری فرد درباره تعیین وضعیت رتبه بندی نیروهای مهرآفرین گفت: در مصوبه و لایحه ای که دولت در خصوص افزایش حقوق کارمندان به مجلس ارائه کرد، این نکته نیز درج شده است که مهرآفرین ها می توانند بدون آزمون مشمول قانون ارزشیابی معلمان شوند.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این موضوع در شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت عدم تصویب این مصوبه در شورای اسلامی، آموزش و پرورش موظف است بر اساس تعهد سازمان اداری و کارگری نسبت به برگزاری آزمون اقدام کند.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بودند که 70 هزار نفر از کارکنان پروژه مهرآفرین پس از برگزاری آزمون می توانند از طرح ارزشیابی معلمان بهره مند شوند و طبق مصوبه سازمان اداری و اداری این آزمون در 22 مهرماه برگزار می شود. امور کارگری اعلام شد انتصاب این نیروها در موضوع رتبه بندی در شورای اسلامی در حال بررسی است.

آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از چندین سال مطالبه گری فرهنگیان در دولت سیزدهم 21 تیرماه امسال ابلاغ شد.

این آیین نامه پس از رفع ایرادات مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی در 24 مرداد ماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش و پرورش 31 مرداد ماه اعلام کرد که سامانه سنجش معلمان از امروز باز است و همکاران می توانند فرآیندهای لازم را آزمایش کنند، اما این سامانه از 5 مرداد ماه به صورت رسمی فعال می شود.

همچنین یوسف نوری 3 مرداد اعلام کرد: دولت با تلاش بی وقفه نظام رتبه بندی را معرفی کرده و در این راستا به زودی مبالغی به حساب معلمان مشمول این طرح واریز خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش نزدیک به 810 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش 8 مرداد به خبرنگار ایرنا گفت: رتبه بندی معلمان به مرحله پرداخت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید