ابتکار شهید همدانی در سوریه قابل تقدیر بود / عملکرد ماندگار هایحسین در تشکیل بسیج مردمی در سوریه

زمان: 20:33
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776194

حرا با بیان اینکه ابتکار شهید همدانی در سوریه قابل تقدیر است ، گفت: بعد از مدتی تشکیل بسیج در سوریه به یکی از اقدامات ماندگار حاج حسین همدانی تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، حسن حرا ، همرزم شهید حسین همدانی ، در ششمین سالگرد شهید حاج حسین همدانی که عصر امروز پنجشنبه در حوزه هنری تهران برگزار شد ، اظهار داشت: ضمن تسلیت شهادت امام حسن (ع) شهید عسکری (ع) مدافع حرم در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس و سوریه گفت: آشنایی من با حاج حسین همدانی از زمان دفاع مقدس آغاز شد و تا زمان شهادت ادامه داشت.

وی با اشاره به بیداری کشورهای عربی منطقه گفت: «دشمن پس از شکل گیری در کشورهای عربی سعی کرد محور مقاومت را در مکانی باریک قرار دهد. به همین دلیل است که او از مخالفان و تروریست های سوری در این زمینه استفاده می کند.

فرمانده مدافعان حرم در سوریه با بیان اینکه شهید همدانی از همان ابتدای توسعه به عنوان مشاور نظامی در سوریه حضور داشت ، گفت: وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی با 7 تا 8 نفر وارد منطقه شد ، البته شهید سلیمانی نیز این روند را هدایت می کرد.

حرا فعالیت های جهادی این شهید بزرگوار در سوریه را یادآور شد و گفت: در روزهای اولیه جنگ ها بیشتر میدانی بود و این شهید بزرگوار با توجیه نیروهای امنیتی سوریه موفق شد از گسترش ناآرامی ها در شهر جلوگیری کند. “

وی گفت که شهید همدانی در این دیدار به مقامات امنیتی سوریه گفته بود که اگر مردم در میدان جنگ بیرون نروند ، دولت سوریه می تواند سقوط کند. یادآوری: شهید همدانی تصمیم گرفت یک گروه شبه بسیجی در سوریه برنامه ریزی کند. اگرچه مقامات سوری با آن مخالفت کردند ، اما در جلسات مختلف سعی کردند آن را توجیه کنند.

رفیق شهید همدانی با اشاره به آغاز جنگ مسلحانه در سوریه افزود: تروریست ها به تمام نقاط سوریه حمله کردند و در مدت 10 تا 12 روز حدود 60 تا 70 درصد سوریه را تصرف کردند اما با توجه به سوء ظن بسیج در اطراف حرم حضرت زینب سلام. “ما خدا را ایجاد کردیم ، این منطقه حفظ شد.

حرا در پایان تاکید کرد: اگرچه در آغاز جنگ سوریه ، مقامات سوری با تشکیل نیروهای بسیجی یا وطن پرست مخالفت کردند ، اما پس از مدتی این امر برای حاج حسین همدانی باقی مانده عدالت شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید