بیانیه میرحسین موسوی «شکستن از انقلاب/ رویکردی جدید برای الگو گرفتن از شهید همدانی با برجسته کردن دوباره این شهید»


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889990

نماینده مردم بیرجند، مدهیم و خوسف در مجلس مطرح کرد؛

خسروی گفت: انتشار بیانیه میرحسین موسوی چهره شهید حمدانی را دوباره برای بسیاری از جوانانی که او را نمی شناختند و در نهایت با رویکردی جدید به الگوسازی برجسته کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، ماده و یوسف در شورای اسلامی با خبرنگار شرق؛ وی بیان کرد: متأسفانه اخیرا متنی منتسب به آقای میرحسین موسوی به عنوان مقدمه کتابی منتشر شد که در آن توهین هایی به مبانی نظام، نهضت مقاومت، شهید سلیمانی و به ویژه شهید حمدانی وجود داشت.

وی افزود: در مورد اینکه چرا این فرد چنین توهین هایی انجام داده است باید کار میدانی انجام شود اما این فرد یکی از سران فتنه 88 است که در انتخابات به چالش دروغگویی به نظام و تقلب پرداخته در حالی که خودش وزیر بوده است. رئیس جمهور کشور و 8 سال ضابط قانون بود، اما در فتنه سال 88 کارهای غیرقانونی زیادی مرتکب شد. یکی از این تخلفات این بود که با وجود اینکه قرار بود نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان اعلام شود، برای انتخابات مجلس اعلام کرد. برنده در طول رای گیری

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی ادامه داد: الان هم اگر خود آقای موسوی این بیانیه را نوشته است; شاید یک دلیل این باشد که از آنجایی که در فتنه 88; ایجاد انقلاب مخملی برنامه ریزی شده بود اما محقق نشد و یکی از عواملی که این جریان ناآرامی را مهار کرد فداکاری شهید همدانی بود. این سوال باعث سردرگمی شد و حالا آقای موسوی با انتشار این متن سعی در حل مشکل دارد. شاید به دلیل نظم قانونی و ایجاد محدودیت به دنبال راه حل بود.

خسروی گفت: اما شاید این گفته; این حرف خود آقای موسوی نیست که اگر نام آقای موسوی از آن حذف شود، این حرف مشابه گفته های منافقین و داعش است. در واقع با توجه به اینکه دشمن از همه ابزارها علیه نظام استفاده کرده و به دنبال ایجاد هرج و مرج متعدد علیه نظام است، شاید موسوی صرفا یک ابزار بوده است.

وی بیان کرد: جای بسی تاسف است که آقای موسوی به اندازه اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه رژیم پهلوی افتخار می کند که با افتخار از رشادت های شهید سلیمانی و همدانی یاد می کند. او به ایران ابراز علاقه نکرده است. جای تاسف است که فردی که 8 سال در کشور قدرت اجرایی دارد با این ادبیات اصل نظام را زیر سوال می برد.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از جریان های مقاومت مانند سوریه، یمن و فلسطین جزو قانون اساسی کشور است و خود این مرد نیز در زمان تصدی مسئولیت خود موظف به رعایت این قوانین بود، گفت: این موضوع در سال 1395 به عنوان نماینده مردم بیرجند، مذموم و خوسف در نظر گرفته شده است. تحرکات مستضعفین علیه مستکبرین اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و افرادی مانند شهید سلیمانی و همدانی از این حرکت مقاومت اسلامی حمایت کردند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آقای موسوی یک طرف نهضت مقاومت اسلامی را که حزب الله لبنان و مایه افتخار امروز جهان اسلام است که در واقع مانعی در برابر جریان افراطی صهیونیستی است را جریان بدنام می خواند. در حالی که همه به سرباز او در دوران دفاع از کشور و ناموس مردم افتخار می کنند، اما با وجود رشادت های شهید حمدانی، او را سردار بی آبرو خطاب می کند.

خسروی یادآور شد: جریان یهودی-عربی-آمریکایی می خواست در سه ماه حکومت رسمی بشار اسد را ساقط کند و شاید هم می توانست اما این شهید حمدانی بود که فرشته نجات سوریه و با تجربه هشت ساله شد. دفاع مقدس، بسیج مردمی سوریه را ایجاد کرد و در همان ابتدا; او حدود 100000 نفر از نیروهای مردمی سوریه را تحت عنوان نیروهای ملی آموزش داده است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط سوریه، حزب الله، لبنان و فلسطین خط مقدم دفاع برای همه مسلمانان شیعه و سنی جهان است، گفت: آقای موسوی شهید حمدانی را با داعش مقایسه کرد که 60 کودک را در سوریه سر برید. یا سر شهید عبدالله اسکندری جنازه را جدا کرد و مانند نهر یزیدیان و بنی امیه در شهرها پخش کرد به همان روی آورد. این در حالی است که وقتی شهید حمدانی به مقام شهادت نائل آمد، مقام معظم رهبری به منزل ایشان رفتند و گفتند که شهید حمدانی اجر اخلاص را دریافت کرده است.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و یوسف در شورای اسلامی گفت: انتشار این متن و این روند چهره شهید حمدانی را برای بسیاری از جوانانی که او را نمی شناختند دوباره برجسته کرد و منجر به رویکرد جدیدی شد. برای یک الگو

خسروی یادآور شد: روز شنبه 30 مرداد ماه در دیدار با خانواده شهید فرهادی به مناسبت روز خبرنگار، یکی از همرزمان شهید فرهادی گفت: وقتی شهید فیروزی به شهادت رسید، دیدم که برادرش (دکتر فرزاد فیروزی، معاون پزشکی) اشک هم نمی‌ریخت. از شهید فرهادی پرسیدم چرا برادرش اشک نمی ریزد و او پاسخ داد. چون دوست ندارد منافقان اشک او را ببینند.

وی با اشاره به اینکه آقای موسوی باید از بیان این خاطره از شهید فرهادی و انتشار این متن پشیمان شود، ادامه داد: در حالی که شاهد این نوع تحلیل ها از سوی یک نوجوان هستیم، آقای موسوی با 8 سال سابقه وزیری – رئیس. چقدر با این حرف ها منافقین و سلطان و مخالفان نظام را خشنود کرد؟

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه کم بصیرت از نابینایی بدتر است، افزود: امیدواریم به آغوش خدا و امت بازگردد و این توهین وصف ناپذیر را جبران کنند. .

خسروی با تاکید بر توصیه های جدی مقام معظم رهبری در خصوص تبیین جهاد تصریح کرد: شهید مطهری فرمودند که هر چه علیه انقلاب و اسلام می نویسند نگران نیستم چرا که این موضوع باعث حساسیت و جست و جوی مردم می شود و در نهایت این باعث می شود که من. با قرآن و سیره پیامبر آشنا هستم، اما وقتی علیه انقلاب و اسلام حرفی گفته یا نوشته می شود، اما مدافعان نظام از آن دفاع نمی کنند، احساس ناراحتی می کنم. بر این اساس در این موارد باید پاسخ به موقع، مناسب و مناسب داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید