ابوظبی ادعای آلوده بودن محصولات کشاورزی ایرانی موجود در بازارهای امارات را رد کرد.


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918058

ابوظبی شایعه آلودگی محصولات کشاورزی که اخیراً از ایران به امارات صادر شده را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان کشاورزی و ایمنی مواد غذایی ابوظبی با تکذیب صحت اخبار رسانه‌ها مبنی بر وجود محصولات کشاورزی آلوده ایرانی در بازارهای این کشور، تمامی محصولات غذایی را دارای الزامات ایمنی و بهداشتی دانست.

این سازمان در بیانیه ای وضعیت سلامت کلیه محصولات غذایی و کشاورزی تجارت شده در ابوظبی و مطابقت آنها با کلیه الزامات لازم را تایید کرد.

سازمان کشاورزی ابوظبی اعلام کرد: تجارت کالاها در بازارهای امارات ممنوع است مگر اینکه ایمنی و سلامت آنها تایید شود.

این سازمان تاکید کرد که محصولات کشاورزی و غذایی وارداتی را رصد کرده و ایمنی و مناسب بودن آنها را قبل از عرضه به بازار بررسی می کند.

سازمان کشاورزی ابوظبی همچنین بر تلاش خود برای پیگیری اخبار منتشر شده در خصوص انطباق، تناسب، سلامت و ایمنی انواع مواد و محصولات غذایی و کشاورزی در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: پس از تایید صحت خبر، در صورت تشخیص نامناسب، محصولات غیر منطبق یا نامناسب برای مصرف انسان، محصولات غیر حلال یا حاوی مواد غیرقانونی، اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی فوری را انجام خواهیم داد تا این محصولات را فراخوانی و از بازار خارج کنیم و اقدامات لازم را برای جلوگیری از ظهور مجدد آنها انجام دهیم. در بازارها با توجه به سازمانی که ما استفاده می کنیم

دو روز پیش رسانه‌های امارات خبری مبنی بر انتشار محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به بقایای سمی خطرناک در بازارهای ابوظبی پایتخت و دیگر مناطق امارات منتشر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید