اجازه نمی دهیم چند چهره هنری در قانون معافیت مالیاتی مانع اجرای عدالت شوند


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814072

اسماعیلی با اشاره به تشکیل کارگروه اصلاح قانون معافیت مالیاتی در وزارت ارشاد گفت: اجازه نمی دهیم برخی چهره های هنری در این قانون مانع اجرای عدالت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتراضات اخیر نویسندگان و فعالان صنعت نشر و همچنین انتشار کمپین های ثبت شده در سامانه فارس من در خصوص قانون معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: اساسا مدیریت موافق است. گنجاندن معافیت مالیاتی هنرمندان در قانون بودجه; زیرا سازوکار این موضوع در قانون قبلی مالیات های مستقیم وجود داشت.

وی افزود: ما نمی خواهیم فردی با درآمد بالا در این زمینه مالیات نپردازد، بلکه باید با سازوکار مشخص و اصولی به این موضوع رسیدگی شود تا به عدالت نزدیک شود.

وزیر جهت یابی ادامه داد: احساس می کنم آخرین تغییرات قانون معافیت مالیاتی هنرمندان در مجلس شورای اسلامی وضعیت را بهتر می کند اما همچنان موظف به رعایت قانون هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اصلاح قانون معافیت مالیاتی هنرمندان در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، افزود: بر این اساس در حال بررسی لایحه جدیدی در معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که شامل کلیه حقوق اهل قلم است. و ناشران؛ «چون نمی‌خواهیم این قانون از بین برود و به یک گروه چند هزار نفری به خاطر چهار شخصیت هنری ظلم نکنیم و کار ناعادلانه انجام دهیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: کارگروهی را در معاونت حقوقی وزارت ارشاد اسلامی برای حل این موضوع تشکیل داده ایم تا لایحه اصلاح قانون معافیت مالیاتی هنرمندان را تا سال آینده در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی دولت ارائه کنیم. پس از نهایی شدن می توانیم آن را به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهیم و امیدواریم این موضوع به طور اساسی حل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید