اجرای رتبه بندی معلمان به اهداف خود بسیار نزدیک است

اجرای رتبه بندی معلمان به اهداف خود بسیار نزدیک است

صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم می شود. در 22 اردیبهشت معلمان سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری می روند و خبرهای خوبی را در روز معلم خواهند شنید.

وی با بیان اینکه موضوع ارزشیابی معلمان را پیگیری کرده ایم، ادامه داد: روند ارزشیابی معلمان هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهم ترین و بزرگ ترین رویداد تاریخ آموزش و پرورش کشور است که از سال 86 تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رتبه بندی معلمان جنبه های مثبت زیادی دارد و چند اشتباه نباید باعث دیده نشدن جنبه های مثبت رتبه بندی شود، اظهار داشت: رتبه معلم کار بزرگی است و این دولت بار سنگینی را بر دوش کشیده است. عملکرد این رده بندی به اهداف خود بسیار نزدیک است. اما برخی از مشکلات وجود دارد که ما در تلاش برای رفع آنها هستیم. از آنجایی که برای اولین بار اجرا می شد و کار سختی بود، مشکلات اجرای آن قابل پیش بینی بود. تمام تلاش ما بر این است که تمام ایرادات معلمان را با انصاف کامل بررسی کنیم تا هر همکاری به رتبه شایسته خود برسد. از سوی دیگر، برخی افراد این شبهه را مطرح می کنند که برخی القاب بالا داده می شود.

وزیر موقت آموزش و پرورش همچنین گفت: همه این موارد طبق قانون رسیدگی می شود. پس از اتمام مراحل رتبه بندی و تکمیل مراحل اعتراض، بررسی نیز انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید اصل 16 قانون اساسی بر آموزش زبان عربی به دانش آموزان و روند آموزش زبان عربی در مدارس اظهار داشت: آموزش زبان عربی در مدارس به درستی انجام می شود و در چند مرحله است. در صورت وجود مشکل در اجرا، معلمانی که این درس را تدریس می کنند باید تقویت شوند. خدا قوتشون بده

صحرایی گفت: درخواست من این است که موضوع آموزش و پرورش دانش آموزان جریان سازی شود. بالاخره شاگرد ممکن است زبان عربی را خوب بلد نباشد. یادگیری زبان یک استعداد است. ممکن است کسی استعداد یادگیری زبان عربی را نداشته باشد، اما استعداد دیگری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید