اجرای طرح آگاهی بخشی زنان و دختران با تاکید و رویکرد خودمراقبتی در کرمانشاه


ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821893

معاون توسعه بهزیستی استان کرمانشاه؛

مسعود پایدار از اجرای طرح آگاه سازی بانوان و دختران استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اداره پیشگیری اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه در حال اجرای طرح آگاهی بخشی بانوان و دختران با محوریت مراقبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود پایدار در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همواره یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی بوده است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه افزود: امروزه اهمیت سلامت و ارتقای سلامت زنان بر هیچکس پوشیده نیست چرا که یکی از پایه های هر جامعه پیشرفت زنان و ارتقای وضعیت دختران است. سلامتی.”

وی از اجرای طرح آگاهی بخشی زنان و دختران در استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در حال اجرای طرح آگاهی بخشی برای بانوان و… تمرکز دختران بر مراقبت

پایدار گفت: همانطور که از نام این طرح پیداست خودآگاهی و خود مراقبتی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی و روانی زنان و افزایش مشارکت اجتماعی دختران و بانوان از اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: در این طرح از رویکرد آموزش و مشاوره استفاده شد که برای آن از ظرفیت تسهیلگران و مشاوران آموزش دیده سازمان بهزیستی استفاده شد.

معاون توسعه بهزیستی استان کرمانشاه گفت: گروه هدف ما در این طرح دختران 15 تا 20 ساله و زنان متاهل 20 تا 35 ساله هستند.

وی افزود: جامعه هدف ما شامل 22 گروه دختر و 22 گروه زن است که تاکنون 370 دختر و 360 زن آموزش دیده اند.

پایدار گفت: طرح آگاهی دختران و بانوان با محوریت رویکرد خودمراقبتی در سال 1377 در استان کرمانشاه راه اندازی شد و با توجه به محدودیت های تاج، 8 شهرستان در استان کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی گفت: امیدوارم با ادامه این طرح در آینده شاهد پیشرفت آن باشیم و بتوانیم در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید