اجرای طرح ایجاد کار غیرقانونی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802732

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مهرداد جهاندیده از اجرای طرح شناسایی و برخورد غیرقانونی اتباع بیگانه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه طرح ایجاد کار غیرقانونی اتباع بیگانه گفت: کار و کمک های اجتماعی مطابق با مفاد قانون کار در قالب بررسی ملی در کشور توسط گشت های مشترک بازرسان کار و کارشناسان ارگان های کشیک در این پروژه.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ده گروه متشکل از بازرسان کار و سایر کارشناسان مربوطه به صورت سرزده از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان بازدید می کنند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: رویکرد راهبردی وزارتخانه صیانت و صیانت از نیروی کار است و این مهم در سیستان و بلوچستان به طور جدی و در اولویت قرار دارد.

جهاندید اضافه کرد: در ده ماهه اخیر حدود هزار بازرسی توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شناسایی و برخورد با کار غیرقانونی اتباع بیگانه انجام شده است. وی گفت: در پی این بازرسی ها 416 نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و 49 نفر از کارفرمایان که از این افراد به عنوان نیروی کار استفاده می کردند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال 1400 به میزان 885 هزار و 165 ریال مطابق با بند ج ماده 14. در ماده 11 قانون بخشي از درآمدهاي كشور، هر كارفرمايي كه به طور غيرقانوني از نيروي كار خارجي استفاده كند يا در مشاغلي غير از كاري كه در پروانه كار مشخص شده است كار كند، به جريمه نقدي 5 برابر حداقل دستمزد، يعني. 4 میلیون و 425 هزار و 825 ​​ریال برای هر روز کار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید