اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با استان های ختلان و سوکت


ساعت: 20:23
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839521

در دیدار استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان در خصوص

استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان موضوع خواهرخواندگی خراسان جنوبی را با ایالت های ختلان و سوت مطرح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امروز در دیدار با نظام الدین زاهدی با تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های استان، مهمترین برنامه های موجود برای برقراری ارتباط بین خراسان جنوبی و سایر کشورها را تشریح کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راهکارهای دولت سیزدهم برای اتخاذ سیاست متوازن و تاکید بر روابط با همسایگان، آمادگی این استان برای توسعه روابط را اعلام کرد.

ارائه محصولات کشاورزی از جمله زرشک، زعفران، عناب، انار، نرگس و وجود 49 گونه معدنی که اغلب منحصر به فرد و کمیاب هستند، مهمترین محور سخنان دکتر کنات در این نشست بود.

وی به فرصت های عالی گردشگری، آثار تاریخی و کویر بکر استان اشاره کرد و تصریح کرد: خراسان جنوبی با دانشگاه های مطرح و معتبر خود آماده پذیرش دانشجویان خارجی نیز می باشد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر ارتباط فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد و از سفیر تاجیکستان برای سفر به استان دعوت کرد.

سفیر تاجیکستان با ارزیابی سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تمرکز بر تقویت روابط با کشورهای همسایه، گفت: خوشبختانه پس از سفرهای متقابل رئیس جمهور دو کشور به تهران و دوشنبه، ایران و تاجیکستان به سمت رفع سوءتفاهمات گذشته پیش می روند.

نظام الدین زاهدی با اشاره به نقش مهم سفر اخیر آیت الله رئیسی به تاجیکستان در ارتقای روابط دوجانبه، بر تسهیل روابط با بخش خصوصی توسط بخش عمومی دو کشور تاکید کرد.

وی برپایی نمایشگاه‌های ویژه محصولات جمهوری اسلامی ایران را در معرفی کالاهای استان برشمرد و از آمادگی برای ایجاد ارتباط بین خراسان جنوبی و ختلان و تاجیکستان با محوریت خجند و ایجاد روابط خواهرانه خبر داد. روابط بین استانی).

نظام الدین زاهدی با اشاره به تشابهات فرهنگی، زبانی و مذهبی دو کشور بر آمادگی برای امضای تفاهم نامه با استان در حوزه گردشگری تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید