اجلاس اربعین موثرترین رسانه در عرصه دیپلماسی عمومی است


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894578

صدرالحسینی گفت: اجتماع اربعین را می توان مهمترین و موثرترین رسانه دیپلماسی عمومی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برگزاری اجتماعات اربعین گفت: مراسم اربعین بزرگترین اجتماع مردم در یک اجتماع کوچک است. منطقه جغرافیایی که همه ساله در ایام اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام برگزار می شود و منشأ حوادث مهم بسیاری است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین پایه های حکومت جهانی عدل و اصلاح خواهد بود، تصریح کرد: در حقیقت این اجتماع و اتفاقات، حوادث و صحنه های این راهپیمایی، تمرین کوچکی از ظهور امام عصر (عج) است. ).

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: اجتماع اربعین را نیز می توان مهم ترین و موثرترین وسیله دیپلماسی عمومی دانست و دلیل اصلی آن حجم آثار الهی و توحیدی است که برای عموم به جا می گذارد.

صدرالحسینی گفت: هر ساله در مراسم اربعین از نزدیک به 20 میلیون نفر از میهمانان امام حسین (علیه السلام) استقبال می شود و این اقدام تماماً توسط دوستداران آن حضرت انجام می شود و دولت ها فقط نقش هماهنگ کننده در این امر دارند. یک سوال.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این مراسم بزرگ و جاودانه می تواند ملت های مختلف را با ادیان و مذاهب مختلف گرد هم آورد و در تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق موثر باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: مراسم بزرگ اربعین ظرفیتی خدادادی و موهبتی الهی است که نصیب دو کشور ایران و عراق شده است و این دو کشور باید بتوانند از این جنگ الهی نهایت استفاده را ببرند. حل مشکلات اقتصادی و سیاسی جهان اسلام است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید