اخبار مهم در مورد واکسیناسیون کودکان / واکسینه شده از 5 تا 12 سال است. خانواده ها در حال اقدام هستند


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807018

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت نسبت به خطرات اومیکرون برای کودکان و آمار 20 درصدی ابتلا به بیماری های عروق کرونر در این گروه سنی هشدار داد و همچنین اعلام کرد: از کل کشور بازدید کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هاشمی ضمن هشدار نسبت به فراوانی کودکان مبتلا به کرونا، گفت: ابتلای کودکان به ویروس اومیکرون بسیار چشمگیر است. حداقل 20 درصد از کاربردهای تنفسی اخیر در میان کودکان است.

وی گفت: مدت زیادی از واکسینه شدن کودکان زیر 12 سال نمی گذرد. این افراد هنوز اولین دوز واکسن را دریافت می کنند.» بنابراین، کودکان به اندازه کافی در برابر کووید ایمن نیستند. بر این اساس رعایت مشکلات بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی همچنین هشدار داد که کودکان زیر پنج سال به دلیل عدم واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید 19 و عوارض ناشی از آن هستند.

باید بگویم؛ واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال از پنجمین باخمن در سراسر کشور آغاز شد و قرار شد گروه های سنی 5 تا 9 سال برای واکسیناسیون فراخوانی شود. همچنین طبق پروتکل ها واکسن های مناسب برای رده سنی کودکان سینوفارم و پاستوکوک است که دو بار تزریق می شود.

به این ترتیب با اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت امروز، تمامی کودکان 5 تا 12 ساله می توانند برای انجام واکسیناسیون عروق کرونر به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید