ارائه حقارت یا شجاعت در جشنواره های اروپایی / میدان عکس بازیگران لیلا برادرز در کن


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842097

نوع پوشش بازیگر برادران لیلا به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در قسمت اصلی جشنواره کن با حواشی، تمسخر و انتقادات منفی زیادی در فضای مجازی همراه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن امسال به پایان می رسد و برادران لیلا ساخته سعید روستایی تنها نماینده سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه نخل طلا بودند.

پیش از اکران فیلم ها و حضور فرش قرمز در جشنواره، فتوکال معمولاً هر ساله یکی از رسانه های جانبی جشنواره است و حضور سینماگران ایرانی در این دو بخش لباس و لباس با انتقادات زیادی مواجه شده است. فضای مجازی انتقاد بازیگران «برادران لیلا» امسال هم؛ بازیگرانی که در این گفتگوی عکس با همسرانشان حضور داشتند، به تصویر کشیدن بازیگران زن و حرکت غیرمعمول نوید محمدزاده حداقل برای ایرانیان (بوسیدن عاشقانه همسرش در قسمت عکاسی این فیلم) از حواشی این فیلم بود. در جشنواره فیلم کن امسال


db423ff3 db00 45ca 869e 7aca9ec5976d خبر خاکستری

در فضای مجازی درباره لباس ترانه علیدوستی (بازیگر برادران لیلا) و فرشتک حسینی (همسر نوید محمدزاده که صرفا برای همراهی با او به جشنواره آمده بود) طعنه ها و انتقادهای زیادی در فضای مجازی مطرح شد. شاید برای بازیگران خارجی پوشیدن جدیدترین لباس‌های مد و لباس برهنه یا نیمه برهنه طبیعی باشد و این نشان از فرهنگ و شخصیت آنهاست، اما وقتی یک کارگردان ایرانی برای نمایش فیلمش به جشنواره بین‌المللی می‌رود، قطعاً اینطور نیست. مانند نماینده سینمای ایران به آن اشاره می کند، اما ناخواسته نمایشی از فرهنگ و تمدن یک کشور ارائه می دهد که نوع پوشش بازیگران ایرانی و حتی حرکات و گفتگوی آنها با خبرنگاران در این جشنواره ها به شدت زیر ذره بین رسانه های داخلی و خارجی است که این حواشی. ممکن است نمایشی تحقیرآمیز باشد یا باعث افتخار سینمای یک کشور شود.


6e124d0a 3728 4581 aac8 800e4b12b4ce خبر خاکستری

با بررسی دقیق‌تر جشنواره‌های سینمایی معتبر جهان مانند اسکار، کن، ونیز، برلین و غیره، می‌توان به راحتی آخرین مد بازیگران زن را مشاهده کرد. جشنواره‌هایی که مانند جوامع آمریکایی و اروپایی، زنان را کالایی برای جذابیت و شهوت مردان می‌دانند و اکنون در این جشنواره‌ها و فرش‌های قرمزشان به اوج خود رسیده‌اند. دیدی که معمولا برای مردان و پوشش آنها سختگیرانه است و سال هاست که اکثر بازیگران هالیوود با سبکی خاص (کت و شلوار مشکی با پاپیون) در این جشنواره ها حضور می یابند.

اما متأسفانه برخی از بازیگران و سینماگران ایرانی حاضر در این جشنواره ها با حال و هوای جشنواره سعی در همراهی با این فرهنگ نمایشی دارند که معمولاً با انتقادات منفی از جامعه ایرانی همراه است. انتقاد و تمسخری که امسال گریبان بازیگران و همراهان فیلم «برادران لیلا» را گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید