ارائه خدمات حمایتی به کمیته حمایت از 82 هزار خانوار استان تهران


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910881

مدیرکل کمیته مددکاری استان تهران گفت: این نهاد به 82 هزار خانوار از جمله حدود 140 هزار نفر در استان تهران خدمات حمایتی در زمینه های مختلف ارائه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران نیوز ، سید ابوالفضل پرپنجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در استان تهران نزدیک به 82 هزار خانوار (حدود 140 هزار نفر) به صورت مستمر از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می کنند.

وی گفت: از این تعداد 75 هزار خانوار به صورت دائم و مابقی به صورت موردی از خدمات ارائه شده در حوزه های مختلف در این موسسه بهره مند می شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 100 هزار نفر که تحت پوشش خدمات این نهاد نیستند اما نیازمند حمایت هستند خدمات موقت از جمله خدمات بانکی دریافت می کنند.

پرپنجی توانمندسازی را یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد برشمرد و افزود: در این راستا یکی از اولویت ها ایجاد اشتغال برای نیازمندان است و واجدین شرایط می توانند با مراجعه به مراکز خیریه و ثبت نام، برای ایجاد اشتغال وجوه دریافت کنند. در سایت کمیته امداد

وی ادامه داد: هر ساله 8 تا 10 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد خود سرپرست بوده و نیازی به خدمات کمیته امداد ندارند.

مدیر کل کمیته مددکاری استان تهران تاکید کرد: این نهاد علاوه بر تداوم خدمات رسانی به سالمندان و افرادی که توانایی توانمندسازی ندارند، افرادی را جایگزین خانوارهای جدید می کند که به اشتغال و خودکفایی رسیده و از لیست خارج شده اند. از جامعه آماری کمیته امداد است.

پرپنجی در خصوص ارائه خدمات فکری و فرهنگی به دانش آموزان تحت پوشش این نهاد گفت: نزدیک به 90 هزار خیریه از 25 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان تهران حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا از دانش آموزان از بدو ورود به مدرسه تا نمرات کنکور و پذیرش در دانشگاه ها حمایت می شود و در کنکور امسال علاوه بر کسب مدارک بسیار عالی، 900 نفر تحت پوشش کمیته معاونت استانی دانشگاه تهران پذیرفته شده و تحصیل می کنند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید