ارائه خدمات رایگان به پرورش دهندگان استان زنجان


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842874

معاون قرارگاه پیشرفت و توسعه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

جانشین قرارگاه توسعه و عمران سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون دام و طرح جلوگیری از سقط گله توسط این نهاد انقلابی روستایی، گفت: 8 هزار و 116 راس دام تحت نظر قرارگاه واکسینه و تحت نظر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلال گورکانلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قرارگاه پیشرفت و توسعه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: قرارگاه پیشرفت و توسعه در پنج کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت، آموزش، عمران و زیرساخت ها در روستاها فعال است.

وی با اشاره به مناطق هدف این قرارگاه در استان زنجان گفت: مناطق هدف این قرارگاه 89 روستا و سه دهستان استان زنجان شامل کاراپشتلو از زنجان، شیوانات از هدبنده و اوریاد ماهنشان است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در حوزه دامپروری روستایی، گفت: 12 هزار ساعت دوره آموزشی دامپروری، زنبورداری، فرش. بافندگی و .. گواهی تحصیلی انجام و برای کلیه شرکت کنندگان صادر شد.

وی در خصوص واکسیناسیون احشام و بازدید دوره ای از دام ها، طرح جلوگیری از سقط میش این نهاد انقلابی در روستاها گفت: 8 هزار و 116 راس دام توسط این کمپ واکسینه و به صورت دوره ای ویزیت شدند.

قرقانلو با اشاره به انتشار کتاب آنچه کشاورز پیشرفت و آبادانی باید بداند، ادامه داد: 2000 جلد از این کتاب برای آگاهی بخشی مردم و روستاییان در بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی با اشاره به ساخت دستگاه خرمنکوب و بسته بندی حبوبات به منظور ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در کار بلوک سطحی از طریق بذر زنی افزود: در این راستا برای 6 نفر کار ایجاد شده است.

وارث سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پلاک ملی حیوانات سبک و سنگین برای شناسایی، کنترل حمل و نقل و توزیع دام، گفت: در این راستا 14 هزار تومان دادم. 297 سر و سنگين در اين زمينه مهر زده شده است.

وی در خصوص تهیه و توزیع دارو و یارانه ضد انگلی دام های سبک و سنگین در روستاهای تحت پوشش قرارگاه تصریح کرد: 4260 دوز دارو بین دامداران توزیع شد.

قرقانلو با بیان اینکه 60 متر آب برای دام سبک در مراتع و تابستان احداث شد، گفت: 170 تن خوراک دام از کمپ های پیشرفت و آبادانی تهیه و به دامداران تحویل داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید