اروپا از برجام پلاس ناامید شد/ افکار عمومی ادعاهای جدید غرب درباره مذاکره را رد کرد

ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790232

در همین حال اروپایی ها می گویند ایران در مذاکرات آتی به دنبال چیزهای بیشتری است که تیم مذاکره کننده ایرانی گفته است نه از برجام و نه کمتر از آن راضی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در پایان هفته جاری برگزار می شود و تیم ایرانی برای ادامه مذاکرات عازم وین می شود.

با این حال، پس از پایان دور اول مذاکرات، اروپا تلاش کرد تا استدلال کند که ایران بیشتر در مذاکرات می‌خواهد و با توجه به تغییر دولت، خواسته‌های جدیدی را به مذاکرات اضافه کرد.

با این حال، طرف ایرانی در دور اول گفت‌وگوهای سیاسی سیاسی، پس از اظهارنظر طرف‌های اروپایی، تلاش کرد که بگوید پیش‌نویس مذاکرات کاملاً مبتنی بر برجام و قطعنامه 2231 سازمان ملل است.

سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ایران نه کمتر از برجام راضی است و نه بیشتر از آن.

این استراتژی مانع از آن شد که اروپایی ها ادعا کنند ایران به دنبال توافقی فراتر از برجام است، در حالی که مذاکره کنندگان ایرانی در وین اجازه ندادند موضوعی بر سر برجام مطرح شود و هیچ بحثی صورت نگرفت.

در حالی که غرب تلاش می کند زیر بار تعهدات برجام نیفتد، آمریکا به عنوان یکی از کشورهای اصلی تحریم ایران از برجام خارج شده و تمایلی به پذیرش تعهدات خود ندارد. این یک امتیاز مثبت برای تامین منافع ایالات متحده در طول این مذاکرات است.

در روزهای پایانی این هفته، مذاکره کننده ایرانی احتمالا مذاکرات پروژه های خود را از نزدیک دنبال خواهد کرد و اروپایی های بازگشته متوجه یک بازی رسانه ای درباره ادعای زیاده خواهی ایران در مذاکرات شده اند که مورد قبول جامعه جهانی و ملت ایران قرار گرفته است. این نیست که آنها باید با یک استراتژی جدید برای ادامه مذاکرات به وین بازگردند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید