اروپا منتظر موج فروپاشی Omicron Corona است

اروپا منتظر موج فروپاشی Omicron Corona است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه (18 دسامبر) اعلام کرد که گونه جدیدی از تاج به نام omicron در 89 کشور گسترش یافته و به سرعت در حال گسترش است. تعداد بیماران جدید در برخی کشورها هر 1.5 تا 3 روز دو برابر می شود که بسیار سریعتر از Crown Delta است.

وضعیت تاج در آلمان

کریستین دورستن، ویروس شناس در مجتمع پزشکی Charité در برلین، در ماه سپتامبر گفت که 64 درصد از واکسیناسیون ها در میان جمعیت آلمان برای مقاومت در برابر موج بعدی تاج بسیار کم است. حالا موج کرونای Omicron نشان می دهد که او درست می گفت.

این ویروس شناس برجسته روز شنبه 27 آذر در پیامی توئیتری نوشت که 84 درصد از جمعیت بالای 60 سال به طور کامل واکسینه شده اند و این رقم در حال حاضر 87 درصد است و به ویژه سالمندان در معرض خطر هستند. .

او می گوید این رقم خوب به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که طبق آمار اداره آمار اروپا، میانگین سنی در آلمان 45.9 سال است و تنها ایتالیا با میانگین 47.2 سال بالاتر از آلمان است.

جمعیت بالای 60 سال آلمان حدود 29 درصد کل جمعیت یا 24.1 میلیون نفر است. به گزارش شبکه خبری NTV، 87 درصد واکسیناسیون به این معناست که 3.1 میلیون نفر در این گروه سنی واکسینه نشده اند یا به اندازه کافی واکسینه نشده اند.

طبق آمار، در آلمان، 3918 نفر از 5957 نفری که به دلیل کووید-19 در هفته اول دسامبر در بیمارستان بستری شدند، بیش از 60 نفر بودند. حدود 62 درصد از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه از همین گروه سنی هستند.

از حدود 106000 نفری که تاکنون در تاج و تخت جان باخته اند، حدود 101000 نفر بالای 60 سال سن دارند.

گسترش سریع سویه omicron در انگلستان

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس گفت: حدود 60 درصد از بیماران کرونایی در این کشور از کلانشهرهای لندن هستند. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در توییتر نوشت: «این چیزی است که باید در هفته های آینده در همه کشورهای جهان انتظار داشته باشید.

مقامات لندن روز شنبه گفتند که دیروز 23272 مورد جدید بیماری عروق کرونر قلب را ثبت کرده اند. از این تعداد 13674 نفر به سویه ویروس امیکرون مبتلا شده اند که نسبت به روز گذشته 2893 نفر بیشتر است.

این بدان معناست که تعداد بیماران در منطقه 9 میلیونی لندن هر دو تا سه روز دو برابر می شود.

در اول دسامبر، میانگین تعداد موارد جدید هفت روزه در لندن 6000 بود. یک هفته بعد، این تعداد به حدود 8500 افزایش یافت و اکنون به حدود 20000 رسیده است.

نرخ واکسیناسیون در لندن 61.5 درصد کمتر از میانگین ملی 81.5 درصد از جمعیت بالای 12 سال است که حداقل دو دوز از واکسن را دریافت کرده اند.

حدود 80 درصد از جمعیت 60 تا 64 ساله به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که این رقم برای افراد 65 تا 69 ساله 83 درصد است.

لازم به ذکر است که میانگین سنی جمعیت لندن 38.5 سال بسیار کمتر از آلمان است.

تعطیلات سخت در هلند تا 14 ژانویه

مارک روته، نخست وزیر هلند اعلام کرده است که تمام مغازه ها، رستوران ها، آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی غیرضروری تا 14 ژانویه و مدارس هلند تا 9 ژانویه برای جلوگیری از شیوع ویروس Omicron در طول کریسمس و سال نو تعطیل خواهند بود.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «این اقدامات ریاضتی برای مقابله با موج پنجم تاج با جهت گیری نور به سمت ما اجتناب ناپذیر است».

در مورد سایر اقدامات، روته گفت که اعضای خانواده نباید بیش از دو مهمان داشته باشند و تجمعات خارج از خانه حداکثر به دو نفر محدود می شود.

نخست وزیر هلند گفت که اگر همه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، این کشور با “وضعیت غیرقابل مدیریتی در بیمارستان ها مواجه خواهد شد که در حال حاضر در پذیرش بیماران مبتلا به بیماری کرون با مشکلاتی روبرو هستند”.

دانمارک، فرانسه و بلژیک کشورهای پرخطر اعلام شده اند

دولت آلمان تمامی کشورهای همسایه به جز لوکزامبورگ را کشورهای پرخطر اعلام کرده است. نروژ، لبنان و آندورا را نیز باید به این دسته اضافه کرد.

وضعیت دانمارک بسیار سخت است. همه مسافران باید 14 روز قرنطینه شوند.

ویروس Omicron به سرعت در دانمارک در حال گسترش است.

دکتر فردریکسون، نخست وزیر دانمارک گفت که نرخ بیماری به ازای هر 100,000 نفر در هفت روز از مرز 1,000 عبور کرده است و در روز جمعه (17 دسامبر) به حدود 12,000 رسیده است.

شاخص این بیماری در فرانسه 529.8 است. حدود 12 درصد از جمعیت 67 میلیون و 564 هزار نفری این کشور یا بیش از 8 میلیون نفر به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند. حدود 77.60 درصد از جمعیت اولین دوز و 71.78 درصد دو دوز کامل واکسن را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید