از جمال حضرت زهرا(س) تا مقام شفاعت ایشان/ نمونه ای بی نظیر از پایبندی به عفاف و حجاب حتی در مقابل یک نابینا!


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920148

حضرت زهرا (س) نه تنها برای مردان و زنان مسلمان بلکه برای همه بشریت در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی الگوی بی بدیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ناخودآگاه وقتی به دنبال بهترین الگو برای زنان مسلمان می گردیم، بلافاصله نام حضرت زهرا (س) در ذهن ما خطور می کند; بانویی با کرامت که بهترین دختر و بهترین همسر و بهترین مادر بود و از نظر زندگی سیاسی نیز بهترین پیرو ولایت و بصیرترین زن امت به شمار می رفت.

الگوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) از ابتدای خلقت تا جایی ادامه دارد که هر انسان آزاده ای با توجه به درک خود از دین و انسانیت می تواند از آن پیروی کند و در واقع با گذشت زمان جامعه به چنین چیزی نیاز دارد. استانداردی بیشتر از همیشه ..

در مقام حضرت زهرا علیهاالسلام همین بس که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که در حدیث قدسی می فرماید: «لُلک لَکُلُ السَّمَاتِ» با بوسیدن دست او مغرور می شود. و در وصف آن سوره کوتر نازل شده، تفسیر لیالی قدر مصداق بارز قدر است که قبرش پیدا نشده و قدرش معلوم نیست.

اکنون نیز هیچ کتابی و هیچ شخصی نتوانسته است حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) را به درستی توصیف کند، زیرا وجود آن حضرت به مراتب بهتر از این سخنان محدود بشری است و حتی اگر صدها قرن بگذرد، همچنان ناشناخته خواهد ماند، هر چند در آن حضرت باقی است. بالا به عنوان یک مدل برتر


b11109ad ab19 487d 807d 4da7d3229dbf خبر خاکستری


پاکدامنی کامل و اخلاق زیبا از بارزترین خصوصیات حضرت زهرا علیهاالسلام بود.

استاد عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) از دیدگاه اهل سنت گفت: فاطمه زهرا سیده نساء العالمین چهارمین دختر پیامبر(ص) است. ) و مادر مؤمنان، خدیجه کبری (م.ن).

وی افزود: خواست خداوند در سال حکمت پیامبر اکرم(ص) بود که انتقال حجر الاسود به دست مبارک ایشان صورت گیرد و پیامبر(ص) به ولادت آن بشارت دادند و حادثه بزرگی دانستند. یک برکت و فرخنده

امام اهل سنت کرمانشاه می فرماید: پیامبر (ص) او را فاطمه و کنیه او را زهرا گذاشتند، همچنان که ام ابیها نام او را گذاشت و فاطمه زهرا شباهت زیادی به پیامبر داشت.

ماموستا مرادی با بیان اینکه فاطمه زهرا در خانه نبوت و در جوار رحمت خاص خداوند به جهانیان بزرگ شد، گفت: از صفات بارز وی می توان به پاکدامنی کامل، عزت نفس، حب انفاق و اخلاق زیبا اشاره کرد. ستایش از پیامبر اکرم (ص).

وی گفت: هنوز پنج سال از عمر شریف حضرت زهرا (علیها السلام) نگذشته بود که شاهد تحولی شگرف در خانواده، بعثت بعثت پدرش پیامبر اکرم (ص) بود که با وجود خودش، اولین کسی که احساس وحی را برای پدر و خانواده اش درک کرد، سختی های دعوت به مکه، ظلم قریش به پدرش، نیرنگ های همه کفار، فاطمه زهرا را مانند کوهی مستحکم پشت سر پدر ایستاد.

امام اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) از همان ابتدای کودکی بدترین ظلم و ستم را دید. محاصره اقتصادی مسلمانان در شعب ابی طالب توسط مشرکان، گرسنگی و مرگ مادر نیز بر مصائب آنان افزود.

استاد مرادی خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زهرا(س) پس از رحلت عمویش ابوطالب مصداق بارز استقامت و سختی بود و ازدواج ایشان با علی بن ابی طالب امیرالمومنین(ع) ج. ) برگ جدیدی در زندگی او رقم خورد.

وی با بیان اینکه مسلمانان از این ازدواج مبارک بسیار خوشحال شدند، افزود: حمزه عموی پیامبر (ص) با ذبح دو قوچ برای ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از مردم پذیرایی کرد. ).

استاد مرادی فرمودند: هنوز یک سال از این ازدواج نگذشته بود که خداوند امام حسن (علیه السلام) را به او عطا کرد و پیامبر (ص) از ولادت آن حضرت بسیار خشنود شد و دعای خیر کرد و همچنین پس از تولد امام حسین (علیه السلام) او و قلب نازنین پیامبر(ص) بر نوادگانش نازل شد.

به گفته امام اهل سنت کرمانشاه، وقتی آیه «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت من تحرکم تثیره» نازل شد، پیامبر (ص) با ام سلمه بود که علی (علیه السلام) را کشت. فاطمه (علیها السلام) و حسن و حسین (علیهم السلام) آنها را فراخواند و آنها را زیر جامه هایشان گرفت و فرمود: «خدایا اینان اهل بیت من هستند و هر بدی از جانب آنان است و آنها را پاک و پاکیزه گردان». یک بار گفت: خدایا درود و رحمت خود را بر آل محمد بفرست تا از آن تو نباشند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: محبت پیامبر(ص) به فاطمه(س) به حدی بود که هنگام بازگشت از سفر، ابتدا به مسجد می رفت و نماز می خواند، سپس حضرت فاطمه(س) را زیارت می کرد و سپس همسرش را زیارت می کرد. می رفتند و همیشه می گفتند فاطمه برای من آدم بدی است که اگر عصبانی شوم عصبانی می شوم.

وی با اشاره به گفتار عایشه همسر پیامبر(ص) که می گوید من مانند فاطمه(س) را ندیده ام که در کلام و گفتار شبیه رسول خدا باشد، به ویژگی های صدقه آن حضرت اشاره کرد.

استاد مرادی گفت: رحلت پیامبر(ص) بدترین مصیبتی بود که فاطمه زهرا(س) به آن دچار شد تا اینکه شش ماه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، ام ابیها به وعده پیامبر(ص) عمل کرد. در حضور پدرش رسول الله (ص) و مادرش خدیجه کبری (ع) به ملکوت خدا پیوست.


fa3e77d2 5ebc 4784 adfa 38e430c37322 خبر خاکستری


حضرت زهرا (س) بهترین مجاهد جهاد تبیین بود

زهرا جنجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: نبود الگوی مناسب برای جایگاه و هویت زنان یکی از معضلات جامعه امروزی است.

وی افزود: برخی از زنان از ابزار استفاده می کنند و شعار می دهند که معمولاً وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود است، با نگاهی به زندگی نامه حضرت زهرا (سلام الله علیها) می بینیم که ایشان بهترین زن و الگوی زندگی هستند. همه زنان در همه جنبه ها دانشمند هستند

جنجانی با برشمردن مقام گرانقدر حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) سیدالنساء العلمین است و به لحاظ تعالی در مناصب و عرصه های زنان از جمله عرصه مادری و به عنوان یک زن، او الگوی نهایی است

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی تنها برخی زنان خانه دار، برخی فراری ها و برخی زنان خانه دار موثر هستند.

جنجانی تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو است; زنانی که بهترین فرزندان دنیا را تربیت کردند، همسر امام و دختر پیامبر (ص) بودند، اما از نقش اجتماعی خود غافل نبودند.

وی گفت: وقتی جامعه به بیراهه رفت، حضرت صدیقه کبری (س) با اینکه تنها بود و با مشکلات فراوانی مواجه بود، از نقش اجتماعی خود غافل نشد.

به گفته جانجانی اگر حضرت زهرا سلام الله علیها روشنگری نکند دین را می توان تحریف و منحرف کرد و بر همین اساس با بیان خود و با ایراد بهترین خطبه ها وارد عرصه شد تا در جهت انحراف باشد. جهاد تبیین برای شناسایی امام حق و تبلیغ جبهه حق.

وی افزود: حضرت زهرا(س) پس از شهادت پیامبر اکرم(ص) مجاهدت هایی داشت و در این عرصه بهترین مجاهد جهاد طباین بود، در عین حال از نقش همسری و مادری خود غافل نشد.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زهرا (س) اقدامات بسیار مؤثری برای محکومیت دشمن و آگاه ساختن مردم انجام دادند.

جانجانی با بیان اینکه از حضرت زهرا(س) به عنوان سومین الگوی بانوان مسلمان یاد می شود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) استاد این نوع الگوسازی است.

وی تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) در مقام زن نه بر اساس تصور غلط تساوی حقوق زن و مرد و نه برابری زن و مرد و نه بر اساس آن عمل کردند. نقش زنان و مردان در جایگاه و رسالت خود در زن بودن.


125769ad e6b5 4010 afc9 e8518c7786d7 خبر خاکستری


مادران خانواده سیبل دشمنان نظام هستند

حجت الاسلام مهدی طوسلی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: با نگاهی به سیره حضرت زهرا (س) در می یابیم که ایشان الگوی کم نظیری برای زنان جهان به ویژه مسلمانان هستند.

وی افزود: یکی از ویژگی های ممتاز حضرت زهرا (سلام الله علیها) خانه داری و تربیت فرزند است که برای هر زنی از صفات مهم است.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: امروز جامعه صهیونیستی غربی و بین المللی سعی در شکستن قلب گرم خانواده دارد و در این راستا هدف قرار دادن مادر خانواده بهترین راه حل است.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: از آنجایی که مادر اعضای خانواده را گرد هم می آورد، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران می خواهند چنین نقشی را از او بگیرند و روحیه مادری او را تضعیف کنند.


تربیت فرزند یک وظیفه نبوی است

وی افزود: امروز تمام تلاش بانوان ما باید در راستای تربیت صحیح فرزندان به عنوان یک وظیفه مهم و پیامبرگونه باشد.

حجت الاسلام طوسلی با بیان اینکه ساده زیستی در زندگی حضرت زهرا (س) نمود پیدا می کند، گفت: حضرت زهرا (س) می تواند مصداق بارز ساده زیستی زن و مرد باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت صدیقه کبری (س) هیچ گاه در زندگی خود چیزی از حضرت علی (علیه السلام) نخواستند، افزود: اگر خانواده ای با ویژگی هایی مانند قناعت به زندگی، ساده زیستی، تربیت فرزند و داشتن همسری شایسته ایجاد شود. جهان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

یک کارشناس مسائل دینی که می گوید حضرت زینب(س) با سخنان خود دنیا را تکان داد و کاخ دشمن را زیر و رو کرد، گفت: حضرت زهرا(س) فرزندانی به نام های حسن(علیه السلام)، حسین(علیه السلام) و آنها دارند. زینب (م.ن) را تربیت کرد.

به گفته خوجت الاسلام توسلی، ابعاد زندگی حضرت زهرا بسیار گسترده است و بسیاری از ابعاد زندگی آن حضرت قابل بررسی است.

من گزارش میدم شبکه اطلاع رسانی مرصادامروزه که دشمنان فحشا و برهنگی به عنوان ویژگی های زن امروزی معرفی می شوند، باید مصادیقی مانند حضرت زهرا(س) را در رعایت عفاف و حجاب بیش از پیش معرفی کرد و نقش همسر و مادر را تبیین کرد، شاید این بخشی از نقشه خنثی کردن دشمنان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید