از مشکلات زنان جامعه نوشتم/ فضای مجازی تاثیری در سرانه مطالعه ندارد


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879315

معصومه راهپیما گفت: به نظر من دلیل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، نوع تربیت اجتماعی مردم و انتخاب منابع برای کسب اطلاعات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; معصومه راهپیما دارای مدرک مهندسی مالی است و به داستان نویسی علاقه دارد. او کار خود را با نوشتن داستان در فضای مجازی آغاز کرد.

او در انجمن ادبی نود و هشت داستان عاشقانه ای با نام مستعار «کهربا» نوشت و پس از انحلال سایت نود و هشت، در انجمن تماشا و نوشتن داستان هایی را برای مخاطبان به اشتراک گذاشت.

معصومه راهپیما نویسنده پنج کتاب در گفت و گو با خبرنگار تیتریک می گوید: بعد از اینکه نویسندگی برایم دغدغه شد، سعی کردم داستان های اجتماعی بنویسم و ​​بیشتر به مشکلات زنان و مردان در کارهایم پرداختم.

وی ادامه داد: بیان یک مشکل و پیامدهای آن را در شخصیت افراد، خانواده و جامعه و راه حل های روانی و اجتماعی مناسب برای مشکلات را در قالب داستان های مرموز یا عاشقانه می نویسم.

این نویسنده افزود: اولین رمانم به نام نامی توسط انتشارات وزین و قدیمی منتشر شد و کمی بعد رمان مهر مهرویان از همان چاپ به گیشه رفت.

راهپیمایی گفت: سپس رمان شیطان ماه توسط انتشارات شقایق منتشر شد که یک رمان اجتماعی حماسی به معضل تجاوز جنسی بود.

وی گفت: رمان هادرا را از انتشارات سوورمن گلس منتشر کردم و اکنون رمان خانه گیلاس را از همین نسخه در گیشه دارم.

این نویسنده خاطرنشان کرد: دغدغه من مشکلات و مشکلات زنان در جامعه و خانواده است. من نمی توانم خودم را نویسنده ای محبوب بنامم زیرا داستان های من فقط عشق یا خانواده نیست، بلکه هدفم نشان دادن افراد واقعی و مشکلات واقعی در جامعه است.

موکب ادامه داد: دلیل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، نوع تربیت اجتماعی مردم و انتخاب منابع برای کسب اطلاعات است. احساس بی فایده بودن و دانش عمومی در جامعه ما رایج است که البته از نظر روانشناسی و اجتماعی توسط محققین ثابت شده است.

وی افزود: از سوی دیگر مردم جامعه ما از فضای مجازی و اخبار و اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی خوشحال هستند و حتی نمی دانند اطلاعاتی که دریافت می کنند واقعی است یا غیر واقعی!

این نویسنده گفت: اطلاع رسانی در فضای مجازی سراب بزرگی است که بر بسیاری از افراد جامعه تأثیر می گذارد. می توان گفت گرانی کتاب، تامین کتابخانه، یارانه خرید کتاب و موارد دیگر در درجات زیر از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه است.

راهپیمایی در پایان خاطرنشان کرد: اولین قدم برای افزایش سرانه منطقی در ایران، تغییر نگرش مردم به کسب دانش و اطلاعات، نشان دادن راه درست برای مطالعه یک کار بزرگ فرهنگی است که می تواند سال ها طول بکشد. در نهایت افزایش سرانه پیشرو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید