از منظر اسلام، شورش ها را چگونه باید مدیریت کرد؟


ساعت: 08:27
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906647

احمد شیخ بهائی می گوید: اولین کار در قیام روشنگری است و در این زمینه مردم باید فریب دشمن را درک کنند که دشمن می خواهد به آن نقطه حمله کند و آن را بهانه کند. بنابراین باید در این زمینه برای تبیین و افزایش بینش تلاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: قیام در اسلام توسط کسانی ایجاد می شود که با دشمن در ارتباط هستند و منشأ اصلی قیام هستند و در ابتدای اسلام منافقانی که در مدینه بودند رهبری و تشویق به قیام کردند.

استاد خارج فقه کرمان ادامه داد: کسانی که قیام می کنند از شرایط گروه هایی که در آن هستند استفاده می کنند و برای رسیدن به اهداف خود که تخریب، استفاده و آلوده کردن فضا با اخبار جعلی است و تحلیل نادرست جبهه حق را تضعیف و تقویت می کند. جبهه دشمن

این استاد دانشکده و دانشگاه تصریح کرد: بنابراین اولین کار در فتنه روشنگری است و در این راستا مردم باید فریب دشمن را بفهمند که دشمن چه نقطه ای را می خواهد بزند و آن را بهانه کند. بنابراین باید در این زمینه برای تبیین و افزایش بینش تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری وارد فرهنگ سیاسی کشور شده است و از این رو بصیرت افزایی و جهاد تبیین موضوع بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: در قیام ها مردم با قدرت مردم هیجان زده می شوند. کسانی که این کار را انجام می دهند، مشکلاتی را که برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند، درک نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی گفت: پیامبر اکرم (ص) در کلام خود فرمودند که ناآرامی از جایی شروع می شود که برخی از آرزوها به وجود می آیند، بدعت ها ایجاد می شود، قانون خدا نقض می شود و در این شرایط مردم چیزی می گویند. دیگری به خاطر میل خود و عده ای پیشقدم می شوند و در این شرایط فضا غبارآلود می شود و اگر قانون آن طور که هست به مردم عرضه شود در پذیرش آن شکی نمی شود.اگر دروغ آنطور به مردم عرضه شد یعنی هیچ کس در رد آن تردید نخواهد کرد.

این مدرس خارج فقه در کرمان تصریح کرد: از حضرت علی (علیه السلام) روایت داریم که در وسوسه ها مانند شتر دو ساله باشید نه پشتی برای سوار شدن و نه سینه به شیر، پس رغبت ندارند. شما. بنابراین در طغیان نباید بازی کرد و از مردم برای منافع خود استفاده نکرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به مطلب فوق در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط عصیان نباید از صحنه کناره گیری کرد، زیرا کناره گیری از موقعیت نوعی افتادن به عصیان است؛ بلکه در شرایط عصیان و عصیان باید از صحنه خارج شد. پس ما باید وارد شویم و شورش را افشا کنیم بدون اینکه اجازه دهیم دشمن از ما سوء استفاده کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید