اساس برنامه حوزه باید پاسداری از حیثیت اسلام و انقلاب باشد

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800238

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اساس برنامه حوزه باید حفظ حیثیت اسلام و انقلاب و مقابله با هر عاملی باشد که موجودیت دین مبین اسلام و اعتقادات مردم را تهدید کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در چهاردهمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه (از طریق ویدئو کنفرانس) گفت: اساس برنامه حوزه باید حفظ حیثیت و حیثیت اسلام باشد. مبانی اعتقادی مردم را تهدید به مقابله می کند.

دری نجف آبادی بیان می کند: تضعیف پایه های ایمان و ناامید ساختن مردم از آینده نظام اسلامی، راهبرد دشمنان برای لطمه زدن به پایه های انقلاب اسلامی است، لذا علمای دین به ویژه ائمه جماعات باید نیازهای جامعه را بشناسند و در این امر. راه حل مشکلات مردم برای ارائه راه حل های قابل اجرا و تلاش شبانه روزی برای حفظ دین.

وی ادامه داد: تصادف شناسی، زمان شناسی، بررسی جریان و آگاهی از مسائل و رویدادهای روز جهان اسلام و جهان رسالت اصلی طلاب در حوزه است که باید همواره در حوزه های علمیه استان مطرح باشد.

امام جمعه اراک گفت: دانش آموزان باید برنامه ها و اهداف روشنی داشته باشند و آگاهانه و عاقلانه این مسیر نورانی را انتخاب کنند تا فردا حسرت نخورند و با امید و تلاش برای آینده تلاش کنند و هرگز دچار ضعف، ناامیدی، بدبینی و رنج نشوند. درس مقاومت و گنجینه شادی را بیاموزید و برای آینده ای امیدوارکننده برنامه ریزی کنید.

وی افزود: مسئله مهم جهاد همه جانبه و پایدار در راه آرمان های اسلامی و عزت و سربلندی اسلام و مسلمین و مخالفان و مبارزه با کفر، استکبار و صهیونیسم، ارتجاع و طلاب حوزه علمیه به عنوان سربازان عصر عصر(عج) است. قرارگاه باید تلاش کند «برای پیروزی آرمان ها و شکست کافران و منافقان غیرت کنید.

دری نجف آبادی گفت: امید آفرینی در جامعه یکی دیگر از وظایف علما و حوزه های علمیه است و جمهوری اسلامی کار خود را از صفر آغاز کرد و اکنون در عرصه های مختلف موفقیت های زیادی کسب کرده است که باید این دستاوردهای ارزشمند به مردم ارائه شود.

امام جمعه اراک گفت: اساس مذهب مقدس تشیع امید و توقع است و اقشار مختلف مردم باید همواره با امید و توکل بر خدا و استفاده از وجود نورانی اهل بیت در جهت اعتلای نظام اسلامی تلاش کنند. -باته (ع).

دری نجف آبادی گفت: تقویت ارتباط روحانیت با جوانان و نوجوانان در راستای نهادینه سازی فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) از دیگر وظایف این قشر است که نیازمند توجه بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده و تولد، حضور فعال و موثر در فضای مجازی همراه با تولید محتوا، تقویت پیوند جوانان با آرمان های نظام اسلامی، شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و پرهیز از هجرت های دروغین است. سایر وظایف حوزه های علمیه این را باید به همه آنها توجه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید