عاشورا نماد مسئولیت/حمایت مرجعیت، تنها راه پاسداری از اسلام و انقلاب است


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888071

محمدباکر محمدی لائینی با بیان اینکه عاشورا نماد مسئولیت است، گفت: مدیران باید مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مرکز مازندران با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا مردم را به تقوا و دوستی با اهل بیت پیامبر دعوت کرد، اظهار داشت: یکی از بهترین هاست. درس های مهم قیام عاشورا تقوا پیشه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه نماز اول وقت شرعی، تلاوت قرآن کریم، اقامه نمازهای یومیه و مستحبی، اقامه نماز شب و … را نیز از دیگر پیام های قیام عاشورا عنوان کرد. . عاقل باشید امربه معروف و نهی از منکر هم باید دغدغه عزاداران حسینی باشد.

وی با قدردانی از برگزاری دسته های عزاداری ویژه محرم که توسط ستاد اقامه نماز و سایر هیئت ها و هیئت های مذهبی در این شهرستان برگزار می شود، افزود: مراسم وداع با شهدای کربلای خانتومان امشب ساعت 21 در بوستان ولایت برگزار می شود. ساری می توان انتظار داشت که مردم مرکز این ولایت به مقام شامخ شهید «رحیم کابلی» روحانی شهید «محمد امین کریمیان» و شهید «مصطفی تاش موسی» ادای احترام کنند.

محمدی لائینی به بارش های سیل آسا و سیل آسا در اکثر استان های کشور به ویژه استان مازندران اشاره کرد و گفت: مسئولین و صدا و سیما باید گستردگی سیل در غرب استان را به درستی ارائه کنند و با سرعت و جدیت نسبت به این موضوع اقدام کنند. از درد و رنج سیل زدگان کاسته شود. میدان عمل باشد.

خطیب جمعه ساری از عدم پوشش رسانه ای سیل مازندران در تلویزیون و رادیو گلایه کرد.

وی با اشاره به نقش حواس در قیام عاشورا ادامه داد: در سال دهم هجری پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در واقعه غدیرخم منبر داشتند، چرا تنها 72 فرزند رسول خدا. (صلی الله علیه و آله) حادثه کربلا را همراهی می کنید؟ باید گفت حواس نابینا شد و حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) تنها ماند.

محمدی لائینی با اشاره به شباهت های دوران انقلاب اسلامی و قیام عاشورا گفت: امروز برخی از عناصر انقلابی بر سر سفره بیگانگان نشسته اند و در صدد حمله به انقلاب اسلامی هستند که ناآگاهی دلیل اصلی آنهاست. اقدامات.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انحراف خواص موجب نافرمانی مردم می شود افزود: امروز به مدد انقلاب و ترویج آموزه های دینی مردم هوشیار شده اند و اگر خواص لغزش کند مردم حمایت نخواهند کرد. و از ولایت و انقلاب حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان اگر کم کاری کردند یا عمل نکردند بدانند که شریک شمر و یزید هستند، گفت: مسئولانی که به حق عمل می کنند در راه امام حسین (ع) هستند.

محمدی لائینی با بیان اینکه عاشورا نماد مسئولیت است اذعان می کند: مدیران باید مسئولیت پذیر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید