استانداران در یک فرآیند تخصصی و متناسب با گفتمان حکومت مردمی انتخاب می شوند

ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798355

در واکنش به برخی حاشیه‌ها در پی انتخاب استاندار کرمانشاه:

وزارت کشور در واکنش به برخی حاشیه ها در پی انتخاب استاندار کرمانشاه بیانیه ای صادر کرد و تاکید کرد که انتخاب استانداران از جمله امیر مقدم طی یک فرآیند تخصصی و در راستای گفتمان مردمی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور روز چهارشنبه در اطلاعیه ای به منظور برجسته سازی افکار عمومی نسبت به روند انتخاب استانداران اعلام کرد: با توجه به گفتمان سیاسی هر دولت، مدیران سیاسی برای عملیاتی کردن دولت منصوب و انتخاب می شوند. گفتمان

وزارت کشور در بیانیه‌ای افزود: اساساً به یک معنا راز تغییر و انتقال قدرت، دمیدن روحی تازه در بدنه سیاسی و ادامه راه انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است. تمرکز بر مردم «یکی از جایگاه هایی که در چهار دهه اخیر همواره محل تغییر و جابجایی بوده، استان های سراسر کشور هستند.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور خاطرنشان کرد: آیت الله رییسی که با گفتمان دولت مردمی روی کار آمد، از همان ابتدا بر شتاب بخشیدن به حرکت اقتصادی کشور و تزریق انرژی جدید در اداره کشور تاکید کرد. بیش از 29 استان کشور در آخرین گام های حکمرانی سیاسی استان کرمانشاه با تصویب هیئت وزیران و انتخاب باچمن امیری مقدم تعیین تکلیف شدند.

این مرکز در ادامه اطلاعیه خود با توجه به حواشی رسانه ای ایجاد شده در انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، نکاتی را برای آموزش افکار عمومی و رسانه ها ارائه کرد و نوشت:

– فرآیند انتخاب استانداران به صورت کاملا تخصصی و علمی در وزارت کشور در قالب مصاحبه، بررسی پرونده های علمی و اجرایی و دانش مدیریت گزینه ها در 30 استان کشور تاکنون به صورت مطلوب انجام شده است. و راه موثر

– رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران بر ویژگی هایی چون محبوبیت، کارآمدی، بومی و جهادی بودن، انقلابی است و این معیار در محوریت کار وزارت کشور در انتخاب 30 استاندار تاکنون بوده است. توجه به روند رسانه ای در یک فرآیند کاملا قانونی و تخصصی منجر به انتخاب مدیران شد.

– در فرآیند انتصاب مدیریت ارشد، قابل پیش بینی است که مدیران و چهره های مطرح سیاسی برای گزینه های مختلف مدیریتی در نظر گرفته شده و در نهایت با بررسی های همه جانبه و با موضوع حوزه تخصصی و علاقه مندی، برای یک سمت مشخص انتخاب شوند.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور با تاکید بر اینکه انتخاب استاندار جدید کرمانشاه نیز در چارچوب همین فرآیند تخصصی و توجه به ویژگی های مطلوب و اعلام شده این وزارتخانه و دولت است، خاطرنشان کرد: حضور وی در خدمات عمومی برای اتباع خارجی و مهاجران صرفاً به دلیل تکمیل فرآیند جمع آوری نهایی است. به عبارت دیگر، آقای امیری مقدم از ابتدا با توجه به معیارها و ویژگی های وزارت کشور، به عنوان یک کارشناس بومی، با تجربه بالا در استان و آگاهی عمیق از چالش ها و فرصت های توسعه در کرمانشاه و از همه مهمتر. سابقه درخشان مدیریت مرزبانی در استان کرمانشاه. با دارا بودن 6 بازارچه مرزی مهم (سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ صالح، شوشمی و بازار کاشی کوه) که گلوگاه توسعه اقتصادی و معیشتی مردم استان می باشد، یکی از گزینه های کلیدی و با هماهنگی انجام شده بود. همه گروه ها به همین دلیل از رسانه ها انتظار می رود که از حاشیه سازی دوری کنند و به دولت کمک کنند تا مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید