استفاده از فضای مجازی برای پخش برنامه های دهه فجر / پاسخ معلمان به شبهات دانش آموزان درباره انقلاب

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806417

عبدالرضا روزخوش با تاکید بر اجرای برنامه های دهه فجر در فضای مجازی گفت: از ظرفیت این فضا برای تاثیرگذاری بیشتر بر دانش آموزان و گسترش دامنه فعالیت ها در جامعه استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا روژوس رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص برنامه های بسیج دانش آموزی در ایام دهه فجر گفت: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متنوع فرهنگی، بصیرتی و ورزشی برای دانش آموزان برگزار می شود. که این برنامه ها از 12 بهمن ماه با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان کرمان آغاز شد.

وی افزود: جشنواره سرود دانش آموزی و میثاق خوانی در نماز جمعه استان کرمان از دیگر برنامه هایی است که توسط دانش آموزان برگزار می شود. باید بتوانیم از این ظرفیت برای تبیین ویژگی های دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس، محور مقاومت و انقلاب استفاده کنیم.»

روزخوش در ادامه با اشاره به اینکه در فضای مجازی برنامه ها و مسابقات مختلفی را اجرا می کنیم، تصریح کرد: پویش های مجازی مانند «هشتک ما می توانیم» را برای تولید محتوا و ارتقای روحیه اعتماد به نفس راه اندازی می کنیم و می توانیم با اسکرول مفاهیم، هشتگ خواندن میثاق دانش آموزی و خواندن کتاب «من انقلابی ام» از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی افزود: در دهه فجر تبیین دستاوردهای انقلاب، مسابقات متعدد در فضای مجازی، جام شهدای فوتسال یادواره حاج قاسم سلیمانی برنامه هایی با هدف انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جدید است.

وی یادآور شد: بسیج دانش آموزی هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برنامه هایی را برای آشنایی بهتر دانش آموزان با حوادث آن ایام برگزار می کند. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی بیشتر این برنامه ها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

روزخوش با بیان اینکه ظرفیت عظیم دانش آموزی در اختیار معلمان و فرهنگیان قرار دارد ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس دانش آموزی که تحصیلاتش تعطیل نیست از طریق معلمان از طریق فضای مجازی آموزش و پرورش به دانش آموزان منتقل می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره زمانی هم هر یک از این معلمان پیش از درس باید با توجه به تفکری که می تواند اهداف انقلاب را برای دانش آموزان تعیین کند، انقلاب را روشن کنند و در همه حال با اهداف انقلاب اسلامی برای دانش آموزان آشنا شوند. “روشن کن،

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: حدود هزار معلم آمادگی دفاعی در استان داریم و بسیج دانش آموزی دوره آمادگی دفاعی را برعهده دارد. این معلمان نزدیک به صد هزار دانش آموز تربیت می کنند و می توانند مشکلات انقلاب در دهه فجر را تبیین کنند و به شبهات دانش آموزان پاسخ دهند.

وی در پایان افزود: همه ما در قبال نسل جدید مسئولیم که به شبهات آنها پاسخ صحیح بدهیم تا انقلاب و راه درست را بهتر بشناسند و این کار را معلمانی که تاثیرگذارتر هستند انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید