استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای تعاونی ها باید به درستی رعایت شود


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895582

حسن خیریان پور با بیان اینکه باید از ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و خصوصی و کارگروه تسهیل گری برای توسعه تعاونی ها استفاده شود، گفت: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای تعاونی ها باید به درستی پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حسن خیریان پور صبح امروز در مراسم افتتاح نمادین 457 طرح تعاونی در سراسر کشور با اشتغالزایی بیش از 11 هزار نفر و سرمایه گذاری بیش از 4172 میلیارد تومان و افتتاح 8 طرح تعاونی در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر 100 هزار واحد تعاونی در مازندران به بهره برداری رسیده است. بخش های اقتصادی بخش تعاونی نشان داده شده است که نشان دهنده اهمیت این بخش در کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با تاکید بر توسعه بخش تعاون گفت: تعاونی ها در سطح استانی و کشوری در مقیاس کوچک، متوسط ​​و بزرگ می توانند تاثیر زیادی بر اقتصاد داشته باشند.

خیریان پور با اعلام اینکه آماده همکاری با تعاونی ها در خصوص پرداخت تسهیلات هستیم، افزود: در تمامی کارگروه ها بخش تعاون را در اولویت قرار داده ایم و طرح های تعاونی برای پرداخت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات واحدهای تعاونی باید از طریق خود تعاونی ها، فرمانداران، بخشداری ها و ادارات تعاون استان ها منعکس شود، ادامه داد: مسائل و مشکلات در کارگروه تسهیل و حذف تولید است. موانع را باید بالا برد و دنبال کرد تا باشد

وی خواستار تشکیل کمیته تخصصی حوزه تعاون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد و گفت: موانع، بخشنامه های طاقت فرسا و قوانین دست و پاگیر باید اصلاح شود.

خیریان پور با بیان اینکه باید از ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و خصوصی و کارگروه تسهیل گری برای توسعه تعاونی ها استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای تعاونی ها باید تا زمانی که به درستی انجام شود پیگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران نیز با بیان اینکه جامعه و بخش اقتصادی کشور باید بیش از پیش به بخش تعاون باور داشته باشد و به نقش و جایگاه لاینفک آنها توجه ویژه داشته باشد، گفت: دولت سیزدهم مردم دارای ویژگی های ویژه ای است. حمایت از بخش تعاون و استانداری جهادی مازندران در توسعه و ارتقای همکاری ها فعالیت و حمایت می کند.

علی باقری با اعلام اینکه استان مازندران رتبه دوم تشکیل تعاونی ها را در کشور دارد، به فعالیت 7 هزار و 711 شرکت تعاونی در استان اشاره کرد که نقش مهمی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی دارند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و نقش تعاونی ها را در تحقق این معضل مهم دانست و افزود: تعاونی ها در شرایط کنونی اقتصادی در بین مردم بهترین جایگاه را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند. .

در این مراسم مدیران عامل شرکت های تعاونی استان مازندران گزارشی از فعالیت ها و موانع پیش رو ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید