اسرائیل فقط زبان قدرت را می فهمد


ساعت: 17:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901728

در پی انتشار اخباری مبنی بر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیش نویس توافقنامه پیشنهادی آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی لبنان و سرزمین های اشغالی، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت که فقط باید با زبان زور با تل آویو صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ علی التابوش معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت: دشمن اشغالگر زبان دیپلماسی را نمی فهمد و هرکس معتقد است دشمن می تواند. به رسمیت شناختن حقوق لبنان تنها از طریق منطق مذاکره اشتباه است.

وی تاکید کرد: دشمن فقط منطق زور را درک می کند و همه تجربیات گذشته آن را ثابت می کند. وقتی از منطق زور در چارچوب مخالفت با دشمن صحبت می کنیم، منظور فقط زور یا قدرت نظامی با وجود اهمیت فراوان آن نیست، بلکه منظور همه عوامل زور از موضع ملت لبنان حول محور است. مقاومت و اعتمادشان به آن، تا حد صبر، مقاومت و استواری و وحدت و ثبات اوضاع سیاسی.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خود و توانایی های خود ایمان داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم. شما نمی توانید در مورد حقوق خود سکوت کنید و مقاومت امروز قوی تر و سخت تر از همیشه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روز گذشته منابع گفتند که یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیش نویس توافقنامه پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده است.

تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که طی 4 سال گذشته بارها در رسانه ها و محافل بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان در چند مرحله تهدید کرده است. وی اعلام کرد که برخی از آنها سکوهای گازی لبنان تحت اقتدار رژیم صهیونیستی هستند و از جمله این موارد است. تهدیدهایی که خیلی زود با ارسال پهپادها بر فراز آنها انجام شد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تعیین تکلیف سند همکاری را به بعد از انتخابات به تعویق بیندازند. البته این اقدام با تحقق وعده های سید حسن نصرالله خنثی شد و سران رژیم صهیونیستی را مجبور کرد تا در پایان مهلت تعیین شده از سوی لبنان از طریق مذاکره، طرح پیشنهادی خود را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید