اسرائیل مذاکرات وین را به نفع خود نمی بیند

ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797750

جعفر قندباشی گفت: امروز اسرائیل از مذاکره در وین و لغو تحریم ها علیه ایران هراس دارد اما از سوی دیگر اوضاع جهانی را به نفع خود نمی بیند. به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قنادباشی در گفت و گو با تهران نیوز درباره تهدیدات اسرائیل علیه کشورمان گفت: اسرائیلی ها به شدت ناامن و نگران هستند. یکی از دلایل نگرانی آنها این است که احساس می کنند غرب از ادامه تحریم ها علیه ایران ناامید شده است. به عبارت دیگر صهیونیست ها معتقدند غرب از ادامه تحریم ها علیه کشورمان منصرف شده است. البته این باور درست است; زیرا غرب به این نتیجه رسیده است که ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران منتهی نشده و شکست خورده است.

وی گفت: اسرائیل به خوبی می داند که عقب نشینی غربی ها به معنای پیروزی ایران است و پیروزی ایران به معنای تقویت محور مقاومت است.

او گفت: «اسرائیل از معامله قرن راضی بود. مشکلی که از دوران ترامپ شروع شد اما به پایان نرسید. امروز اسرائیل نگران محقق نشدن معامله قرن است و عدم تحقق اراده این رژیم به معنای شکست معامله قرن و شکست مهم ترین هدف اسرائیل است.

قندباشی درباره توافق اسرائیل با برخی کشورهای عربی نیز گفت: از زمانی که اسرائیل با چند کشور عربی قرارداد صلح امضا کرد، شاهد ناآرامی و ناامنی در آن کشورها بودیم. امضای این توافق به قدری سریع بود که برخی کشورهای عربی تا زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصویب کرد، احساس کردند عقب مانده اند. امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می کند و در موقعیتی نامشروع قرار دارد و این احساس ناامنی پس از شکست داعش تشدید شده است. امروز هر کشوری که به اسرائیل حمله کند با واکنش هیچ کشوری غیر از آمریکا مواجه نخواهد شد.

این کارشناس منطقه گفت: اینکه اسرائیل ایران را به حمله نظامی تهدید می کند نوعی بلوف تبلیغاتی و سیاسی است. اگر همه بدانند که اسرائیل قدرت و شهامت این کار را ندارد. هدف دیگر اسرائیل برای تهدید ایران این است که آمریکا را مجبور به حمله به ایران کند.

قنادباشی در خصوص نقش فضای مجازی در ارائه جنایات اسرائیل به جهانیان گفت: به برکت فضای مجازی و فناوری روز هیچ یک از جنایات رژیم صهیونیستی از چشم مردم جهان پوشیده نیست. اگرچه اسرائیل تلاش می کند چنین تصاویری را پخش نکند، اما شاهد تظاهرات در استرالیا و سایر نقاط جهان در مخالفت با رژیم اشغالگر قدس هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید