اشتغال معدنی برای کرمان حیاتی است


ساعت: 23:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889468

سید رضا فاطمی امین خبر داد: باید در حوزه مس و فولاد برای جبران برخی موارد کار بیشتری انجام شود و تا 6 سال آینده تولید یک میلیون تن تضمین شود که بخش زیادی از آن در استان کرمان محقق شود. که بیش از 240000 تن است که باعث ایجاد اشتغال در این استان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدیدهای هیات دولت از شورای اقتصاد استان با فعالان اقتصادی گفت: یکی از اشتباهاتی که در حال حاضر در حوزه معدن وجود دارد. اشتباه در اولویت بندی است که باید برطرف شود. برنامه باید مجاز باشد.



وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران یک درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارد، به عبارت دیگر یک درصد از سنگ معدنی جهان نیز به ایران اختصاص دارد و 7 درصد مس جهان از کشور ما است که این را دارد. توانایی و ظرفیت می‌توانیم شاهد رشد و پیشرفت خوبی در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ایران 30 درصد فولاد نیاز دارد و بر اساس مجوزهای صادر شده قیمت و سود هر محصول متفاوت است و باید تعادل در این زمینه حفظ شود.

فاطمی امین تصریح کرد: در معادن، مس و فولاد باید کار بیشتری انجام شود و عقب ماندگی زیادی در مس وجود دارد و باید این مشکل برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بحث اکتشاف معدن احساس می شد در شناسایی ذخایر باید کار بسیار خوب و کارآمدی انجام شود و در این حوزه ذخایر بسیار خوبی در برخی استان ها کشف شده است.

وی گفت: مقیاس کوچک می تواند هزینه ها را کاهش دهد و با بهره بهتری کار کند که در دستور کار قرار دارد.

فاطمی امین افزود: یکی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برقراری ارتباط دو به دو بین استان های سایر کشورها با کشورهای ایران است که بحمدالله تاکنون به خوبی پیش می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که تراز تجاری کشور بالا برود تا مشکل بدهی ارزی نداشته باشیم و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این قانون را مشخص کرده است. .

وی اعلام کرد: باید در حوزه مس و فولاد کار بیشتری انجام شود تا برخی موارد جبران شود و تا 6 سال آینده تولید یک میلیون تن تضمین شود و بخش زیادی از آن در استان کرمان محقق شود که این امر باعث ایجاد بیشتر خواهد شد. از 240 هزار شغل در این حوزه استان ایجاد خواهد کرد

فاطمی امین گفت: قیمت پایه گمرکی باید از طریق سامانه جامع معاملات مرتبط شود تا قیمت های داخلی واقعی شود و با تعهد ارزی بسیاری از مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: یک معدنکار باید معدنچی واقعی باشد و در کار خود تجربه داشته باشد و به سمت بازار روشن و صحیح حرکت کند تا مشکلات حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با وجود محدودیت در قیمت لاستیک، برای حفظ نرخ اصلی باید قیمت ها را با قیمت های جهانی متعادل کنیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: در صنعت خودروسازی باید عرضه خودرو بالا باشد تا تقاضا برای خودرو متناسب بماند و قیمت خودرو به ثبات خوبی برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید