اصلاحات پارامتریک صندوق بازنشستگی را باید در برنامه هفتم دید/ قانون سخت و از دست دادن مشاغل خوب بود اما اشتباه پیش رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب; وی بیان کرد: اصلاحات پارامتریک در صندوق های بازنشستگی باید در برنامه هفتم ساختاری دیده شود.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا نیروی کار زیر 60 سال بازنشسته نمی شود، تصریح کرد: در بحث سن و سنوات باید اصلاحاتی صورت گیرد وگرنه صندوق های بازنشستگی به ویژه سازمان بیمه گر دچار مشکل می شوند. نکته مهم را باید در برنامه توسعه دید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال سیاست های کلی تامین اجتماعی را در 9 بند ابلاغ کردند که نشان دهنده اهمیت نظام تامین اجتماعی است، بنابراین هر مصوبه و برنامه ای در دولت و مجلس باید دارای اجتماعی باشد. امنیت.

حسینی در ادامه تصریح کرد: قانون مشاغل سخت و زیان آور قانون خوبی بود تا افرادی که در آن محیط کار می کنند بتوانند زودتر از موعد بازنشسته شوند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود، اما این قانون کمی اشتباه پیش رفت و اکنون همه ادعا می کنند که کارشان سخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: امروز با 39 سال سن مستمری بگیر داریم در حالی که این نیروی کار به بلوغ رسیده و فقط می توانیم از تجربیات آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قانون مشاغل سخت و زیان آور در مهرماه 87 به تصویب رسید و در آیین نامه آن آمده بود که کارفرمایان موظف بودند ظرف دو سال مشاغل زیان آور را حذف کنند که متأسفانه تعداد انگشت شماری این کار را انجام دادند.

حسینی تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان آور در دو گروه دسته بندی می شوند، مشاغل گروه الف قابل اصلاح هستند اما مشاغل گروه ب قابل اصلاح و حذف از دسته زیان آور نیستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: کارفرمایان می توانند با انجام اقدامات اصلاحی در حوزه ایمنی و بهداشت، هزینه ها و زیان های نیروی کار را کاهش دهند چرا که در اینجا بحث حفظ نیروی انسانی و سلامت فردی نیز مطرح می شود.

وی با بیان اینکه قانون توانمندسازی و پایداری صندوق تامین اجتماعی در مجلس بررسی می شود، ادامه داد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و 88 هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه که از زمان انباشته شده است. 2014، اخیرا بود. قالب سهام پاک شد.

حسینی تاکید کرد: تا چندی پیش سازمان تامین اجتماعی یکی از بدهکاران کلان بانکی بود اما امروز جزو طلبکاران کلان هستیم و بیش از 40 هزار میلیارد تومان این سازمان بدهکار است.

وی اذعان داشت: در استان مرکزی بدهی معوقه سازمان تامین اجتماعی کمتر از 500 میلیارد تومان است که از 1 تا 200 میلیارد تومان مطالبات را شامل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید