اصلاح طلبان به صراحت اقدامات موسوی را محکوم کرده اند


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889315

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر اصلاح طلبان واقعاً خواهان اجرای عدالت و انصاف در جامعه هستند، به جای تبرئه خود، صراحتاً یادداشت میرحسین موسوی را محکوم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت منتسب به فراریان جنبش فتنه طی روزهای گذشته یادداشتی از میرحسین موسوی را منتشر کرد که واکنش های زیادی را در پی داشت. موسوی در این یادداشت سوالاتی را درباره شهدای مدافع حرم و همدانی مطرح کرد که انتقادات زیادی را در پی داشت و حتی برخی اصلاح طلبان به این یادداشت که گفته می شد برای معرفی کتاب نوشته شده واکنش نشان دادند. البته این انتقادات از جریان های مختلف ادامه دارد.

بر این اساس و در پی واکنش ها و بازتاب ها پس از انتشار این یادداشت، با اسماعیل کوثری، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به گفت و گو پرداختیم که به شرح زیر است:

همانطور که می دانید اظهارات اخیر میرحسین موسوی انتقادات زیادی را به دنبال داشته است و برخی معتقدند در اظهارات اخیر میرحسین موسوی منطقی وجود ندارد، نظر شما در این باره چیست؟

بله من قبلاً هم گفتم که آقای موسوی هیچ منطقی در سخنان خود ندارد. بارها گفته ام که در سال 1387 که از کمیسیون امنیت ملی مجلس به دفتر ایشان رفتیم و یک ساعت و چهل و پنج دقیقه جلسه داشتیم و از ایشان خواستیم دلایل تقلب خود را بیان کند، گفت قبول نکردم. شورای نگهبان نه وزارت کشور. ما هم گفتیم: خوب اگر موافق نیستید چرا برای انتخابات ثبت نام کردید و می خواهید رئیس جمهور کشور شوید؟ وقتی میبینم رای ندادی همینو میگی؟ ما گفتیم شورای نگهبان شما را تایید کرد و حالا شما می گویید من موافق نیستم و…

خلاصه آقای موسوی در پایان آن جلسه گفت اگر تمام آن سیزده میلیون نفری که به من رای دادند بگویند تقلب نشده است، من می گویم تقلب شده است! و بنابراین نشان داد که هیچ منطقی وجود ندارد.

الان هم همینطوره آیا موسوی می داند چه کسی رهبر خواهد بود؟ اگر علم غیبی دارد بگوید و گرنه بگذار مجلس خبرگان در این زمینه طبق قانون اساسی تکلیف را مشخص کند.

البته لازم به ذکر است که همین شایعات عمدتا توسط خود موسوی و یارانش منتشر می شد. در غیر این صورت ما در مورد گفته های موسوی از فرد مذکور چیزی ندیده و نشنیده ایم. به نظر من این حرف ها از روی حسادت و حسادت گفته شد.

در یادداشت آقای موسوی نکاتی در خصوص بحث بیداری اسلامی و حضور فرماندهان ایرانی در جبهه های برون مرزی وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟

بله، مانند سخنانی که در مورد سوریه و حفظ حرم الله گفتند و منشأ تشکیل داعش را بدون هیچ مبنای و منطقی به بهار عربی و بیداری اسلامی مرتبط کردند.

ما این را بیداری اسلامی می نامیم زیرا کشورهای مسلمان آمدند و این کارها را کردند. بعد از اینکه غربی ها بهار عربی گفتند ما هم همین را بگوییم؟ مردم مسلمان به میدان بیداری اسلامی آمدند و استکبار غرب همان چیزی بود که در جاهایی جنبش بیداری اسلامی را از رسیدن به هدف غایی خود باز داشت. ما نباید داستان را وارونه بگوییم.

افرادی مانند سردار رشید اسلام شهید همدانی برای پاسداری از حرم الله رفتند و این حملات با تفکرات داعش به حرم ها سابقه دارد.

خانم کلینتون که وزیر خارجه سابق آمریکا بود گفت ما داعش را درست کردیم. وقتی خود آمریکایی ها این را می گویند، امثال آقای موسوی می گویند چرا رفتی سوریه بجنگی؟ به درخواست کشورهایی که مورد حمله داعش قرار گرفتند، سربازان ما رفتند و برای محافظت از مظلوم جنگیدند. فراموش نکرده ایم که داعش با استکبار به 35 کیلومتری مرز ما نزدیک شد و اگر تدبیر رهبر انقلاب و مجاهدت افرادی چون شهید سلیمانی و سردار رشید اسلام، شهید حاج حسین حمدانی نبود، ما باید برای مبارزه با داعش و دشمنان خارجی در ایران. اگر این شهدا مثل عده ای از بینوایان بیکار می نشستند، حالا چه کسی پاسخگو بود؟

سردار همدانی در این برهه نه تنها برای دفاع به سوریه رفت، بلکه حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی به مقابله با ظالمان و مستکبرین پرداخت. او را حداقل از ابتدای سال 59 می شناسم که برای آزادسازی شهر سنندج تلاش کرد و جانش را در دستانش گذاشت و اگر امروز می بینیم که کشورمان به این افتخار و سربلندی رسیده است و حتی ماهواره هایی را به فضا فرستاده است. روسیه، نتیجه تلاش این مجاهدین است. امثال آقای موسوی که اهل دفاع نیستند به این بزرگان حمله می کنند.

برخی اصلاح طلبان نیز به یادداشت آقای موسوی واکنش نشان دادند که این موضوع را چگونه تحلیل می کنید؟

اگر اصلاح طلبان واقعاً خواهان ورود انصاف و عدالت به جامعه هستند، باید بیرون بیایند و نوشته های موسوی را محکوم کنند به جای اینکه در ظاهر خود را تبرئه کنند و خود را صلح طلب و متعهد به انقلاب نشان دهند. رخ داده است باید اصلاح شود.

اگرچه این حرکت مشکلی عمدی و هماهنگ به نظر می رسد، اما مطالبی که برای ارائه کتاب نوشته شده بود را به سرعت منتشر کردند و هدف از این حرکت ها این است که بگوییم ما هستیم، اگر مردم ایران قبلاً چنین چیزی را تشخیص داده اند. این گونه حرکت ها از نظر مردم مردود و بی اثر است.

دیدگاهتان را بنویسید