اصولگرایان با دوپینگ دوباره روی پای خود ایستادند/ اگر اصلاح طلبان در انتخابات 1400 پیروز می شدند…

اصولگرایان با دوپینگ دوباره روی پای خود ایستادند/ اگر اصلاح طلبان در انتخابات 1400 پیروز می شدند…

روز جدید محمدرضا حباز گفت: در انتخابات 1400 اگر آقای المدیقیان را تایید می کردند شرایط انتخابات فرق می کرد و انتخابات باشکوهی برگزار می شد و شرکت کنندگان زیادی حضور پیدا می کردند.

«10 سال پیش گفتم اصلاحات مرده است. بنابراین اصلاح طلبی جایی ندارد». این بخشی از اظهارات اخیر اسداله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در گفتگو با قرآن نو است که با واکنش اصلاح طلبان مواجه شد.

محمدرضا حباز، چهره سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی، با انتقاد از اظهارات بادامچیان می گوید اصلاحات نمرده است.

به گفته حباز، این اظهارات نشانه نزدیک بینی است که فرد انتظار دارد دوست یا رقیبش بمیرد، زیرا اگر رقیب بمیرد، اصولگرایان محلی عرب ندارند.

وی تاکید می کند که اگر مردم پای صندوق های رای بروند و امیدوار باشند، مطمئنا اصلاح طلبان رای خواهند داد و در انتخابات پیروز خواهند شد.

مشروح گفتگوی قرن نو با محمدرضا حباز، چهره سیاسی اصلاح طلب، نماینده مجلس و استاندار دولت روحانی را می خوانید.

*******

آقای حباز! اخیراً آقای بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در مصاحبه ای اعلام کردند که اصلاحات مرده و تمام شده است، ارزیابی شما از این اظهارات چیست؟

در پاسخ به سخنان آقای بادامچیان باید گفت که اصلاحات کشنده نیست، به عبارت دیگر اصلاحات مانند خورشید است، ابرها می توانند جلوی تابش خورشید را بگیرند، اما این وضعیت دائمی نیست، بلکه پس از مدتی، خورشید از پشت پرده بیرون می آید و جهان را روشن می کند.
اصلاحات یک فکر است و نمی میرد

اصلاحات نمی میرد چون یک فکر است، در واقع این تفکر بیانگر این است که انسان همیشه در مسیر رشد و تکامل است، پس باید تلاش کرد تا از وضعیت موجود به حالت مطلوب برسد، این تفکر تفکر خردمندانه است. در واقع این طرز فکر همان تفکری است که امام حسین فرمودند: «من برای اصلاح امت جدم قیام کردم».
گفتن اینکه اصلاحات مرده کوته فکری است!

بنابراین، اصلاحات کشنده نیست، مهمتر از آن، نشانه کوته فکری است که انتظار دارد دوست یا رقیب خود بمیرد. چون اگر رقیب بمیرد، اصولگرایان بومی عرب ندارند، مثل پرسپولیس است، استقلالی ها می میرد و میدان را رها می کند. بنابراین اگر رقیب بمیرد به یک معنا هیچکس به فکر اصولگرایان نیست. این فکر یک فکر نادرست است. به عبارت دیگر «تا مرد حرف نزند هنرش پنهان است».

اگر اصلاحات در جامعه صورت نگیرد چگونه جامعه ای می تواند به سمت رشد و پیشرفت حرکت کند؟! اصلاحات امری عقلانی است. درست است که جنبش سیاسی خاصی در حال حاضر در قدرت است، اما ایجاد این احساس که جنبش رقیب باید بمیرد، درست نیست. در واقع برخی معتقدند که با کشتن جنبش رقیب می توانند به موفقیت دست یابند.

اصولگرایان با دوپینگ به این مناسبت می رسند

بیش از 30 سال است که اصولگرایان به لطف دوپینگ روی پا مانده اند. یعنی حدود 10-15 درصد آرا را دارند و بقیه در دست تبلیغات صدا و سیما و دولت است که برای اصولگرایان ساخته شده است.

مثلا فرزند یکی از اصولگرایان حزب موتلفه به دلیل ارتباط با گروه های غیرقانونی به پنج سال حبس محکوم شد اما به دلیل استفاده از دوپینگ این موضوع در زمان کاندیداتوری پدر این فرد در انتخابات مطرح نشد. . این یعنی سوء استفاده و طرفداری، در واقع اصولگرایان با طرفداری رای می آورند. اینکه در جاهایی توانستند رای بیاورند به دلیل دوپینگ و تخصص بوده است اما اصلاح طلبان به فضل الهی و بدون تخصص و استفاده از دوپینگ دولتی و همچنین با تکیه بر محبوبیت خود در بین مردم همیشه روی پای خود ایستادند. مردم، موفق شدند بهترین دولت از زمان انقلاب تا کنون باشند، این یعنی کار دولت آقای خاتمی.

بنابراین، اگر اصلاحات کشنده است، چرا اصلاح طلبان را از انتخابات رد صلاحیت می کنیم؟ چرا یک گروه مرده را در انتخابات رد صلاحیت می کنند تا زمینه را برای افراد مشکل دار فراهم کنند؟! بنابراین ادعای مرده بودن اصلاحات از سوی آقای بادامچیان نوعی کوته فکری است، زیرا باید دعا کنیم که حریف ما قوی باشد، اما از جریان سیاسی حریف قویتر باشیم، نه اینکه بخواهیم رقیبمان اینقدر ناشیانه بمیرد. ، افراد ضعیف و نامحبوب جامعه با دوپینگ برای گرفتن رای.

خواسته اصلاح طلبان به اصولگرایان

اصلاح طلبان از اصولگرایان می خواهند که بدون دوپینگ و سلب سیاسی از رای مردم استفاده کنند، اما اگر شرایط در انتخابات کاملاً آزاد و رقابتی فراهم شود، اصولگرایان به یقین می دانند که صدای آنها در جامعه بسیار کمتر از صدای اصلاح طلبان است. .

اصلاح طلبان میانه رو از انتخابات عصبانی نخواهند شد اگر…

آیا می توان امیدوار بود که اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس فعال باشند؟ انتخابات ریاست جمهوری چطور؟ اگر اصلاح طلبان نخواهند در انتخابات شرکت کنند، زندگی سیاسی خود را در چه زمینه ای تعریف می کنند؟

اصلاح طلبان اعتدالی معتقدند که نباید با صندوق و انتخابات مبارزه کرد، بلکه باید با شفاف سازی و بیان واقعیت ها تلاش کرد تا مردم را امیدوار کرد. اگر مردم به صحنه انتخابات بیایند و بیش از 60 درصد کاندیداهای واجد شرایط پای صندوق های رای بیایند، حتما کاندیدای اصلاح طلبان رای می آورد، به همین دلیل اصولگرایان شعار انتخابات حداکثری را سر می دهند، اما اقداماتی را انجام می دهند که حداقل انتخابات را تضمین کند. چرا که می دانند اگر مردم امیدوار باشند و پای صندوق بیایند حتما به کاندیدای اصلاح طلب رای خواهند داد.

مثلا در انتخابات 1400 اگر آقای البدیشیان را تایید می کردند شرایط انتخابات فرق می کرد و انتخابات باشکوهی برگزار می شد و شرکت کنندگان زیادی حضور داشتند. از این رو کاندیداهای قدرتمند و بسیار محبوب را رد صلاحیت کردند و به آنها اجازه حضور ندادند و در نهایت 5 کاندیدای یک جریان تایید صلاحیت شدند که 4 نفر از آنها مبدل شدند که در نتیجه کل آرای آنها با یک کاندیدای اصلاح طلب در دوره های نه دوره قبلی برابری کرد. . این نشان می دهد که اگر اصلاح طلبان را تایید کنند حتما رای خواهند آورد و دلیلش هم همین است.

اگر اصلاح طلبان رای ندارند چرا رد صلاحیت می کنند؟!

بنابراین، اگر اصلاح طلبان حق رأی ندارند، چرا آنها را رد صلاحیت می کنند؟ اجازه دادن به اصلاح طلبان در انتخابات تا بالاخره معلوم شود نتیجه چه می شود. اصلاح طلبان در صورت تایید، شرایط خوبی خواهند داشت و دوباره در انتخابات شرکت می کنند.
شرط موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده

آیا حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده را می بینید؟ پیش بینی شما در این مورد چیست؟

اصلاح طلبان به شرطی حضور پیدا می کنند که مردم پای صندوق بیایند، اگر 30-40 درصد مردم بیایند اصلاح طلبان رای نمی آورند، اما اگر بیش از 60 درصد واجدین شرایط به پای صندوق بیایند قطعا رای می آورید. .

در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان آقای رئیسی با دعوت از فعالان سیاسی، حدود 7 نفر از اصلاح طلبان و 24 نفر از اصولگرایان حضور داشتند. در این جلسه یکی از اصلاح طلبان رو به آقای رایضی کرد و گفت: برای دولت آرزوی موفقیت داریم چرا که اگر دولت موفق شود مردم امیدوار می شوند و پای صندوق های رای می آیند قطعا به اصلاح طلبان و نتیجه رای خواهند داد. به نفع اصلاح طلبان خواهد بود.

بنابراین اگر مردم به انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری نیایند، آرای اصلاح طلبان کم می شود، زیرا آنها از دوپینگ دولت لذت نمی برند و ما هم نمی خواهیم از چنین دوپینگی برخوردار شویم.

دیدگاهتان را بنویسید