اعتماد مردم به دولت سیزدهم خدشه دار شد/ جمعه بدون تعطیلات نشان از حل شدن مشکلات دارد

ساعت: 17:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783981

صد روز پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند رئیس جمهور تلاش می کند تا هر چه زودتر این موضوع را حل کند و خستگی ناپذیر و حتی جمعه بی وقفه کار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ 100 روز از انتصاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه مجریه می گذرد. وعده های انتخاباتی او انتظارات مردم را افزایش داد.

به این بهانه در گفت و گو با برخی کارشناسان، کارنامه دولت سیزدهم در حوزه سیاست داخلی و خارجی، تورم، بورس، شفافیت، مسکن، فرآیند واکسیناسیون، تورم و سایر حوزه ها را بررسی می کنیم تا کوتاه مدت آن را ارزیابی کنیم. ارائه باشد.

البته ناگفته نماند که رئیس جمهور در نزدیک به 100 روزی که از روی کار آمدنش می گذرد بارها به شهرهای ایران سفر کرده است. وی به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و سمنان و همچنین شهرهای طبس، ایلام، یاسوج، بوشهر، شیراز، اردبیل و منطقه زلزله زده اندیکا سفر کرد. او همچنین یک بار در ماه سپتامبر برای شرکت در اجلاس سران شانگهای به تاجیکستان سفر کرد و در آنجا با ایران دیدار کرد تا رسماً به سازمان همکاری شانگهای بپیوندد.

وی در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع اهالی روستای مرزی ملاعلی حضور یافت و با مردم کفرناحوم در حاشیه چابهار گفت و گو کرد و در بندر کنارک نیز با صیادان نشست.

شوراها اختیارات ویژه ای دارند و باید منزوی شوند

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش در مجلس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شوراها با رای مردم انتخاب می شوند، اعضای شوراها در شهر یا روستا با رای مردم انتخاب می شوند و بر اساس قانون اساسی شوراها می توانند در همه حوزه ها فعالیت کنند. شهر برای نظارت بر عملکرد دستگاه

وی افزود: شوراهای شهر نه تنها باید به انتصاب شهرداران و مصوبات شهرداری بسنده کنند، بلکه باید نقش مهمی در مدیریت یک شهر و خروج از انزوا داشته باشند. در بندهای 4 تا 5 قانون اساسی در رابطه با شوراها به صراحت آمده است که اعضای شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور باید نقش مهم خود را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم هش در مجلس با اشاره به لزوم حمایت از شوراها، تصریح کرد: ممکن است دولت های گذشته با شوراهای شهر ارتباط داشته باشند و دولت ها توجه چندانی به این نهاد مردمی نداشته باشند. اما شوراها دست محکمی بین قوه مجریه و مردم هستند و دولت ها و نهادهای حاکم باید حمایت بیشتری از این نهاد مردانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنها دو مرجع هستند که می توانند لایحه ای را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند یکی دولت و دیگری شوراهای عالی استانی، بنابراین شوراها نقش بسیار مهمی دارند.

حسین زهی اذعان داشت: بر اساس قانون اساسی و مدیریت یکپارچه برنامه ها از اول تا ششم انتظار داریم شوراهای عالی نقش مهم تری ایفا کنند. شوراها اختیارات ویژه ای دارند شوراها نمایندگان مردم هستند و نمایندگان نماینده مردم هستند و همه ما وظیفه داریم و آن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط شوراها با نمایندگان مجلس گفت: در حوزه انتخابیه من ارتباط خوبی بین مردم، شوراها، دستگاه های دولتی و نماینده مجلس وجود دارد.

جمعه بدون تعطیلی نشانه حل مشکلات مردم است

رضا هادمی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به صد روزه دولت سیزدهم گفت: این دولت با توجه به اینکه عنوان مردم را انتخاب کرده از همان ابتدا در جهت همراهی با مردم گام برداشته است.

وی ادامه داد: حضور بدون تشریفات در استان ها و پرهیز از هرگونه تجمل و استفاده از توان مردمی مهمترین ویژگی دولت آیت الله رئیسی است که باید به آن اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت سیزدهم به رهبری رئیس جمهور با کار مستمر خود و حتی در روزهای جمعه بدون تعطیلی نشان داده است که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار می گیرد.

هادمی افزود: حل مشکلات عظیمی که از دولت های گذشته به ویژه دولت های یازدهم و سیزدهم به جا مانده نیاز به کار جهادی و انقلابی دارد.

وی گفت: علاوه بر این جوانان و افراد واجد شرایط وزارت متبوع از بین کارشناسان در انتخاب وزرا انتخاب شده اند که نشان از عزم رئیس این دولت برای رفع بسیاری از مشکلات مردم دارد.

این کارشناس سیاسی گفت: از سوی دیگر مردم و کارشناسان باید با دولت فعلی برای حل این مشکلات عدیده دولت یازدهم و دوازدهم همکاری کنند.

از حل مشکل کمبود واکسن تا ارتباط صمیمی با مردم

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز نیز تهیه واکسن برای مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب را یکی از اقدامات خوب در دولت سیزدهم دانست. و ما واکسیناسیون علیه این بیماری را پوشش می دهیم، بنابراین مرگ و میر به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی شاهد بودیم که مردم کوچکترین نگرانی بابت کمبود واکسن، صف و صف های طولانی نداشتند.

این عالم اهل سنت در بخشی دیگر از سخنان خود به ارتباط صمیمی و نزدیک رئیس جمهور با مردم اشاره کرد و افزود: این امر مشکلات مردم را حل می کند و بارقه امیدی را در دل محرومان ایجاد می کند و مردم را در ارائه خدمات به مردم امیدوارتر می کند. نظام و انقلاب

به گفته وی، حضور مستقیم و نزدیک رئیس جمهور در کنار مردم، علاوه بر اینکه مردمی بودن او و دولت جدید را نشان می دهد. این نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی بودن مسئولان و اعتماد مردم که در مقطعی متزلزل شده بود، اکنون امیدوار شده و شاهد حل برخی از مشکلات در حوزه های مختلف هستیم. .

رسولی زاده گفت: در دولت گذشته شاهد حضور مردم در صف های طولانی برای تامین کالاهای اساسی بودیم که با روی کار آمدن دولت مردمی از بین رفتند و مردم در صف تحویل اقلامی مانند برنج منتظر ماندند. مرغ و کره.”

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با انتصاب مدیران شایسته به دنبال تلاش مضاعف برای ارائه خدمات بهتر به مردم و رفع مشکلات آنان در حوزه های مختلف به ویژه مسکن و گرانی است که در 100 روز اثرگذاری آن بسیار محسوس است. “E.

شورای اسلامی شهر و روستا نزدیک ترین مدیران به مردم است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک ترین مدیران به مردم هستند و هر چه این شوراها مهارت های مدیریتی و ارتباطی بیشتری داشته باشند موفق ترند. . ماموریت های خود را انجام خواهند داد.»

وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها باید مدیریت هزینه و درآمد داشته باشند و متناسب با توان منطقه عمل کنند.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: یکی از توانمندی های مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا تسریع در اجرای تصمیمات به گونه ای است که تصمیمات به جای انتقال به فرمانداری ها و مرکز، در شورای شهرداری اتخاذ شود. و این به موقع انجام می شود.«راه حل ها کمک می کند. مقامات محلی ظرفیت بالایی برای پاسخگویی و ارائه خدمات به شهر و شهروندان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی به اثربخشی بیشتر شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شوراها برگرفته از متن و بطن جامعه و مردم هستند، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز در این راستا حضور دارند. عملکرد قوی تری دارند. شوراهای شهر و روستا در صورتی کارآمدتر و مؤثرتر از سازمان های دولتی و ملی خواهند بود که نظارت خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به لزوم آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بسیاری از مشکلات و چالش ها در شوراها به دلیل عدم آموزش و دانش کافی است و از این رو برای تقویت دانش عمومی شوراها نیاز به برگزاری دوره های آموزشی است. بودجه و درآمدهای پایدار شهرداری ها و آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا و آگاهی از قوانین مانع از فروش شهر و وقوع تخلف می شود.

علیرضا لطفیان سرگزی گفت: اگر شورای اسلامی شهر و روستا به درستی آموزش ببیند می تواند زمینه ساز پست های مهم و حساس تری باشد. بسیاری از مشکلات و چالش های شهر با انتخاب صحیح اعضای شورای اسلامی شهر و روستا توسط مردم قابل حل است.

این کارشناس سیاسی افزود: انتخاب شورای شهری و روستایی موثر و نخبه زمینه انتخاب شهردار و شهردار مقتدر را فراهم می کند که موجب تقویت پاسخگویی و ارتقای خدمات در شهرها و روستاها می شود.

وی در خصوص شیوه های نظارت و اصلاح در شورای اسلامی شهر و روستا اذعان داشت: در این حوزه هیأت های حل اختلاف در سطح شهرستان و استان داریم و برای رصد هرگونه تخلف از قوانین، برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد. “

با بیان اینکه امروز فروش شهر مهمترین مشکل مدیریت شهری است. وی خاطرنشان کرد: فروش یک شهر مانند فروش اعضای بدن است و به نظر می رسد درآمد حاصل از فروش اعضای بدن است و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: با فعالیت شوراها در چند سال گذشته می توان گفت که کار شوراها نسبت به دوره های قبل شدت گرفته است و باید تلاش کنیم تا با تسهیل گری این حرکت رو به جلو در شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه دهیم. قوانین و مقررات. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید