اعضای تعاونی مسکن اندیشه میزبان می شوند

هزار زمین خریداری شده توسط ساکنان این محله بیش از سرمایه گذاری افراد کم درآمد و شاغل در چند سال گذشته است. با وجود گذشت چندین سال، اهالی این شهر به دلیل مشکلات موجود موفق به ساخت و ساز نشده اند.

با آغاز به کار دولت سیزدهم و حضور مدیران جدید در استان شاهد تغییراتی در پایان دادن به مشکلات دیرینه از جمله تعاونی های مسکن در این استان هستیم که شهرک اندیشه یکی از این موارد است.

محمدمهدی علایی استاندار قزوین در نخستین روزهای آغاز به کار خود در استان با تشکیل کارگروه ویژه با حضور معاون عمرانی و مسئولان ذیربط، رسیدگی به پرونده ها و کمیسیون های تعاونی مسکن را در دستور کار قرار داد. در این استان تاسیس شده است.

در بهمن ماه سال 1400، پیرو دستور صریح استاندار قزوین به معاون هماهنگی امور عمرانی استان مبنی بر برنامه ریزی برای حل مشکل تعاونی های مسکن استان، اولین جلسه بررسی مشکلات اراضی شهرک معروف اندیشه به نام شهرک اندیشه تشکیل شد. یک تعاونی پلیس

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بر اساس دستور صادره سابقه مشکلات اراضی شهرک اندیشه از سال 78 تا کنون و پس از تکمیل مستندات از دستگاه ها بررسی شده است. و در جمع بندی نهایی در جلسات بعدی تصمیمات لازم اتخاذ و سپس نتایج اعلام خواهد شد.

این جلسات تا امروز به صورت مستمر و با اولویت برای بررسی مشکلات تعاونی های مسکن منطقه و برخی زمین های بلاتکلیف و واگذار شده برگزار شده است.

سرانجام چهارم مردادماه امسال مشکل دیرینه تعاونی مسکن اندیشه به پایان رسید و استاندار قزوین در توئیتی از پایان یافتن مشکلات شهرک اندیشه خبر داد.


595c9782 9fb0 4a47 8acc 934e34ddf22c خبر خاکستری

مهدی پردونی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات این استان 21 ساله مشکل سکونتگاه اندیشه است و تعداد زیادی از شهروندان از این معضل آسیب دیده اند. سرمایه بلوکه شده و مجوز ساخت و ساز نداشتند و هیچ اعتباری نداشتند، با اقدامات مجموعه اداری استان و دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و نظارتی به ویژه مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، اراضی اندیشه قرار گرفتند. الحاق به شهر قزوین.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان مختلف برای رفع این مشکل افزود: امیدواریم این روحیه سر کار آمدن برای مردم استان پایدار باشد و همه برای رفع مشکلات عمومی جسورانه عمل کنند.

c99b5d30 a641 4f45 8040 4ca05525ef41 خبر خاکستری



پریندیشونی ادامه داد: الحاق اندیشه به شهر قزوین که مهمترین موضوع چالش برانگیز در بحث اراضی معروف به اندیشه بود انجام شده است اما یک مرحله دیگر تا صدور مجوز باقی مانده و باید نقشه تقسیم بندی انجام شود. مجدداً در کمیسیون ماده 5 مورد بررسی قرار گیرد و پس از ابلاغ، اعطای مجوز باید به صورت عمدی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: برای صدور مجوز چند هفته وقفه وجود دارد که کوتاه بوده و با مساعدت شهرداری قزوین به سرعت انجام می شود.

وی با اشاره به مشکلات دیگر اراضی مشکل دار استان گفت: مشکلات سایر اراضی نیز در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی در همه زمینه ها منتشر شود.


62cefc71 38df 42ec ba44 ccf8d261c60d خبر خاکستری

علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در حاشیه بازدید فرزانه صادق ملوارد معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور از قزوین در گفت و گو با خبرنگار به گزارش خبرنگار ایرنا، در بازدید امروز معاون وزیر راه و شهرسازی محدوده سند محدوده طرح کلی شهر قزوین که در سال 97 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید، به تصویب رسید. با توجه به الحاق منطقه موسوم به اندیشه به شهر قزوین به استان ابلاغ و وضعیت طی نامه ای و نقشه مصوب به استاندار جهت طی مراحل اداری و ابلاغ به شهرداری قزوین تکمیل شد.

وی بیان کرد: این منطقه در ضلع شرقی خط طرح جامع شهر قزوین و در مجاورت مناطق مرتبط ثوق آباد، حسن آباد و نجف آباد است که با بازدید دبیر ستاد به استان اعلام شد. شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع قابل تامل و اهمیت این است که پس از ابلاغ این سند به عنوان نقشه الحاقی منطقه اندیشه به شهر قزوین، نقشه طرح تقسیم بندی از نظر تامین تراز و سطوح. خدمات عمومی سرانه جمعیت باید توسط شهرداری قزوین و با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره ثبت اسناد تهیه و پس از تنظیم طرح طبقه بندی برای تصویب به کمیسیون ماده 5 ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید