افتتاح 9 پروژه بهداشتی و درمانی در استان سمنان


ساعت: 07:49
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892077

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افتتاح و کلنگ زنی 9 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در 30 ماه گذشته 300 شهید از جامعه پزشکی تقدیم نظام شده است، گفت: هر ماه 10 پرسنل پزشکی به نام حفظ سلامت مردم جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اضافه شدن 2 هزار و 500 متر مربع به فضای آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته گفت: در این مدت 20 پروژه در حوزه بهداشت و درمان و 21 پروژه در حوزه درمان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

قدس همچنین بیان کرد: در سال گذشته تجهیزات پزشکی به ارزش حدود 60 میلیارد تومان به بیمارستان ها تحویل شد که مهمترین آن سی تی آنژیوگرافی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان رشته های جراحی عمومی، مهندسی بافت و پروتزهای دندانی را از رشته های جدید در علوم پزشکی استان برشمرد.

قدس با اشاره به راه اندازی اردوی جوانان جمعیت گفت: شرایط از نظر جمعیت بسیار بحرانی است.

وی در خصوص وضعیت تزریق واکسن در استان گفت: 94 درصد نوبت اول، 89 درصد نوبت دوم و 64 درصد نوبت سوم تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنین افزود: 82 درصد افراد بالای 5 سال در استان واکسینه شده اند.

قدس تاکید کرد: افرادی که 6 ماه از آخرین واکسیناسیون خود می گذرد، دوز تقویت کننده را مصرف کنند تا در معرض این ویروس قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه 36 درصد از بیماران مبتلا به علائم کرونا در هفته گذشته به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: در حال حاضر 40 نفر بستری هستند که 12 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بخش های VIP در برخی بیمارستان ها فعال است، گفت: 16 تخت در بیمارستان کوثر، 8 تخت در بیمارستان امیرالمومنین، 5 تخت در بیمارستان معتمدی مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: بخش مغز و اعصاب در بیمارستان منطقه ایجاد و تجهیز شد و بیماران زیادی در چند ماه گذشته ویزیت و عمل و ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افتتاح و راه اندازی 9 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح 3 خانه بهداشت در دامگان، احداث 2 قطعه اورژانس در دامگان، ساخت 2 خانه بهداشت در گرمسار و احداث ستاد مرکز بهداشت در سمنان از جمله پروژه هایی است که اجرا می شود. در هفته دولت با حضور وزیر بهداشت.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ اورژانس شهرک صنعتی ایوانکی تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید