افزایش ارزش افزوده با تکیه بر تولید محصولات دانش بنیان / ایجاد ثروت در کشور با تبیین عنوان سال


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820009

مدیرعامل شرکت الکترونیک برد هوشمند ایرانیان تاکید کرد؛

سید احمد سیف الحسینی گفت: ارزش افزوده محصولات دانش بنیان ناشی از علم و فطرت انسانی است که انسان با دانشی که در بدنه جامعه و نخبگان دارد تولید می کند و همین موضوع باعث ارزش افزوده بالایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احمد سیف الحسینی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی»، گفت: موضوع دانش بنیان که مربوط به تولید و ایجاد اشتغال است، از منظر جامعه حائز اهمیت است. محصولات و خدمات دانش‌بنیان را تولید کنیم.» ما با ارزش افزوده بالایی روبرو هستیم.

بازرس انجمن صنفی شرکت های دانش بنیان کرمان ادامه داد: شاید ارزش افزوده برخی محصولات ناشی از منابع داخلی، زیرزمینی و طبیعی باشد اما ارزش افزوده محصولات دانش بنیان ناشی از علم و فطرت انسانی است. نخبه، او محصول را تولید می کند و این ارزش افزوده زیادی ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت الکترونیک برد هوشمند ایرانیان با اشاره به موارد فوق تاکید کرد: این مشکل به رشد سریع، ثروت آفرینی و تولید کشور کمک می کند و هر چه سطح دانش محصولات ما بالاتر باشد، ارزش افزوده دانش و دانش بیشتر می شود. این امر باعث افزایش ارزش آفرینی و تولید ثروت می شود.

وی گفت: وقتی خودمان قطعه ای را طراحی می کنیم و از صفر می سازیم، ضریب ارزش افزوده آن افزایش می یابد و به دلیل آگاهی از اینکه در بدنه نخبگان جامعه، دانشگاهیان هستند، ثروت بیشتری ایجاد می کند و مجموعه هایی هستند که تولید علم می کنند. ارزش افزوده و این اقدام موجب تسریع توسعه و پیشرفت و توانمندی کشور می شود.

سیف الحسینی با تاکید بر اینکه وقتی سطح دانش محصولات افزایش یابد، قدرت مانور و رقابت ما در بازارهای بین المللی به شدت افزایش می یابد، گفت: اکنون محصولاتی داریم که جزو سه تولیدکننده برتر دنیا هستند و این تعداد نشان می دهد که ما قدرت و عرضه محصولات بیشتری داشته باشد.

بازرس انجمن صنفی شرکت های دانش بنیان کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به تولید داخلی توجه داشته اند و معاونت علمی و فناوری وزارت علوم در دو سال اخیر تلاش زیادی کرده است. سیاست انرژی اضافی تا بتواند نقش حمایتی بیشتری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت الکترونیک برد هوشمند ایرانیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدنه جوان خوبی در جامعه داریم و اوج جمعیت کشور از نظر علمی توانمند است و می توانیم این ظرفیت را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید