افزایش انگیزه های بخش گردشگری برای توسعه کشور


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812000

محمدعلی محسنی گفت: باید انگیزه سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را افزایش دهیم و موانع پیش روی سرمایه گذاران این بخش را برطرف کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با بلاغ، درباره بررسی تبصره (9) لایحه بودجه 1401، اظهار داشت: از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهم به دغدغه های تربیت معلم رسیدگی کنند. گرد هم آمدند تا این عزیزان را مورد توجه قرار دهند و از مراقبت آنها دور کنند.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت گردشگری برای رشد و توسعه کشور گفت: گردشگری می تواند به عنوان یک انگیزه اقتصادی خوب برای جایگزینی نفت در کشور تلقی شود و اقتصاد ما وابسته به آن است. نفت برای سال‌های متمادی. «تا زمانی که مابقی ظرفیت‌های کشور را نادیده بگیریم، اکنون زمان آن است که با توجه به تحریم‌های نفتی به اقتصاد گردشگری به عنوان جایگزینی برای اقتصاد نفتی نگاه کنیم.
وی ادامه داد: در جاذبه های جغرافیایی و گردشگری و با وجود اقبال گردشگران آسیایی و اروپایی برای سفر به ایران رتبه پنجم را داریم، اما متاسفانه از درآمد آن در سال 2019 ترکیه غافل شدیم، چیزی حدود 30 میلیون دلار، حدود چهار برابر بودجه. ما برای کالاهای اساسی هزینه می کنیم، داروها و تجهیزات از گردشگران می آید.
یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: باید انگیزه سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را افزایش دهیم و موانع سرمایه‌گذاران در این بخش را از بین ببریم و گردشگری در چشم مردم نیست. صنعت. بیایید به خدماتی بنگریم که در خدمت توسعه و شکوفایی کشور و شکوفایی اقتصاد کشور است و هزینه های تحمیل شده بر سرمایه گذاران را کاهش می دهد و به آنها کمک می کند فردای بهتری برای مردم و کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید