افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ها به دلیل بی توجهی مقامات نظارتی

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ها به دلیل بی توجهی مقامات نظارتی

این در حالی است که مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش 1402 کرایه حمل و نقل هنوز به تایید استانداری تهران نرسیده و رانندگان در برخی از خطوط تاکسیرانی نرخ کرایه را افزایش داده اند.

براساس برنامه ریزی سالانه مدیریت شهری، «کرایه ها و عوارض حمل و نقل عمومی تهران» در پایان هر سال در قالب لایحه ای توسط شورای اسلامی شهر تهران و در نهایت افزایش کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی اصلاح می شود. تایید می شوند. می رسد

در همین راستا در روزهای پایانی سال گذشته لایحه «تعیین کرایه و عوارض حمل و نقل عمومی شهر تهران» از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شد و شورا تعرفه های جدید حمل و نقل سال 1393 را تصویب کرد.

بر این اساس اعضای شورای شهر افزایش متوسط ​​45 درصدی کرایه تاکسی، 25 درصدی نرخ مترو و 40 درصدی نرخ اتوبوس را در سال جاری تصویب کردند که پس از آن مصوبه مذکور برای تصویب به استانداری تهران ارسال شد.

استاندار تهران در ادامه به مصوبه مذکور اعتراض کرد و در همین راستا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته و در جریان یکصد و سی و هشتمین جلسه این شورا، نامه استانداری مبنی بر اعتراض هیات اجرایی به مصوبه رفع اشکال قیمت بلیت و عوارض حمل‌ونقل عمومی «تهران شهر 1402» مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با اصلاحاتی به تصویب رسید و به استانداری تهران ارسال شد.

این در حالی است که افزایش نرخ کرایه حمل و نقل در مترو، اتوبوس و تاکسی در سال جاری هنوز به تایید استاندار تهران نرسیده است، برخی از رانندگان تاکسی به صورت خودسرانه بیش از مسافران هزینه دریافت کرده اند و جالب اینکه هیچ نظارت و برخوردی با رانندگان متخلف وجود ندارد. .دسترسی به سازمان تنظیم تاکسی امکان پذیر نیست.

این در حالی است که در برخی از خطوط تاکسیرانی نرخ کرایه ها 50 درصد افزایش یافته و نظارتی از سوی سازمان بر روند تهیه بلیت تاکسی وجود ندارد و انتظار می رود سازمان تاکسیرانی شهر تهران ورود جدی داشته باشد. در این زمینه

هرج و مرج دریافت کرایه تاکسی ها در تهران در حالی هر روز بیشتر می شود که مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش کرایه ها در سال جاری هنوز به تایید استاندار تهران نرسیده است و به گفته واحد ثکار; رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: «زمان دقیق اجرای نرخ جدید منوط به موافقت استانداری است» اما نرخ کرایه تاکسی در تهران افزایش یافته است.

اجرای تعرفه جدید تاکسی پس از تصویب استاندار

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط برخی از رانندگان در روزهای اخیر گفت: موارد تخلف و دریافت عوارض اضافی به صورت محدود رصد و با آن برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی قطعا می دانند که پس از تصویب تعرفه در استانداری و ابلاغ آن باید بر اساس تعرفه جدید کرایه را دریافت کنند. بنابراین تعداد تخلفات در این حوزه محدود بود و اقدامات لازم انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید