افزایش دستمزدها وارد جیب مردم نشده است. این باعث گران شدن اجاره بها در یزد شد!


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823180

دشتی نژاد گفت: کمبود خانه های استیجاری باعث شده اجاره بها ماهانه 3 میلیون تن با نرخ 6 میلیون تن برآورد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نژاد نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به افزایش اجاره بهای خارج از چارچوب در نقاط مختلف یزد، گفت: اجاره بهای یزد این روزها به یک اتفاق وحشتناک تبدیل شده است. که به طور جدی در حال افزایش است.

دشی نژاد افزود: متاسفانه بحث هایی مانند کاهش ارزش پول، تورم موهوم در آینده و افزایش 57 درصدی دستمزدها و اینکه تنها درآمد برخی صاحبخانه ها از اجاره بها است، این روزها اجاره بها را در یزد پایین آورده است. “


*** کاهش ساخت و ساز. کمبود مسکن و اجاره بها بالا

وی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش ساخت و ساز در چند سال گذشته و کمبود ملک اجاره ای نیز منجر به افزایش بی رویه اجاره بها شده است، بنابراین این روزها اگر خارج از هر خانه ای می توانید یک یا دو خانه برای اجاره پیدا کنید. ده ملک

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد گفت: این کمبود باعث شده حتی یک خانه با اجاره ۳ میلیون تومان حتی با نرخ ماهانه ۶ میلیون تومان اجاره داده شود و وقتی شاکی می بیند چاره ای ندارد. باید این اجاره را بپردازد حالا با تخفیف و بدون تخفیف قبول کنید.

وی با بیان اینکه این پدیده به سرعت در یزد در حال گسترش است، گفت: حتی ادارات و مشاوران املاک نیز نسبت به این پدیده معترض و ناراضی هستند و ما خودمان نمی خواهیم در یک منطقه معمولی بلوک زیرزمینی بسازیم. یزد را با قیمت های گزاف به مشتری پیشنهاد دهید .


*** استدلال های نادرستی که صاحب خانه ها را بی رحم می کند

دشتی نژاد گفت: برخی از استدلال های صاحبان املاک به قدری نادرست و نادرست است که نمی توان منطقی به آن ها پی برد، از جمله اینکه صاحب خانه ای می گوید در سال 76 یک خانه دربستی را به قیمت 30 هزار تن و در عین حال سکه تمام بهار 25 اجاره کرده است. هزار تن و امروز که سکه 13 میلیون تنی است، در مقایسه با اجاره 6 میلیون تنی، زیاد نیست! و حتی ارزان تر از سال 1976 است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد گفت: با وجود اینکه صاحبان خانه های امین و مؤمن یزدی حامی عدالت زیاد هستند، اما واقعاً باید در بحث اجاره بها فرهنگ سازی کنیم و مالکان باید به این موضوع توجه کنند. این سوال. بودن

وی افزود: نمی توان گفت در کدام منطقه اجاره بها چقدر افزایش یافته و هر منطقه رشد غیرمنطقی خود را داشته است، حتی در مناطق کم برخوردار که اکنون اجاره بها 2 میلیون تن برآورد می شود. آن نرخ در واقع باید یک میلیون تومان باشد.


*** استخدام 28 میلیون و متقاضیان ذائقه

اگر مثلاً در صفائیه نرخ رشد 10 باشد، در سایر مناطق یزد 6 است و همیشه اینطور بوده است که مناطق ثروتمند یزد قیمت یکسانی دارند. جالب اینجاست که او هم کاندیدای خودش را دارد.

وی با اشاره به مهاجرت یزد گفت: یزد از نظر درمان و اشتغال در صنایع به شهری مساعد برای مهاجران تبدیل شده است که تاثیر مستقیمی بر افزایش اجاره بها دارد. اگرچه آمار دقیقی از اجاره بهای غیرمقیم وجود ندارد، اما پدیده مهاجرت یکی است.» این موضوع مهمی است.

دشتی نژاد با اشاره به شیوع بیماری عروق کرونر قلب گفت: متأسفانه شیوع بیماری عروق کرونر منجر به کاهش جابجایی جمعیت نیز شده و از سوی دیگر به دلیل کاهش قدرت خرید و عدم توانایی در خرید ملک، اکثر مردم به دنبال آن هستند. حتی می خواستند خانه بخرند: «این روزها مستاجر شده اند و این عوامل منجر به افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت اجاره می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد گفت: فرهنگ سازی برای این امر یکی از موضوعاتی است که بخشی از آن بر دوش رسانه هاست و لازم است فرهنگ سازی شود حتی اگر صاحبان خانه باشند. به مردم محلی و جوان امیدواریم.» او زندگی خود را با انصاف آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید