افزایش دما از شنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر نقاط کشور

افزایش دما از شنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر نقاط کشور

رورنو : مرکز پیش بینی و مدیریت بحران و خطرات جوی کشور افزایش تدریجی دما را از شنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی، از امروز تا دوشنبه (30 تیرماه) به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق رگبار و رعد و برق ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

امروز در نواحی شمالی استان های آذربایجان شرقی و غربی بارش، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

از امروز تا سه شنبه (27 تا 21 تیرماه) در برخی مناطق شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید، در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا علاوه بر مناطق ذکر شده، روزهای دوشنبه و سه شنبه (30 و 31 تیرماه) در نواحی جنوب شرقی نیز چنین شرایطی پیش بینی می شود. در این مدت برخی مناطق شرق و جنوب شرق با طوفان مورد انتظار، گرد و خاک و کاهش دید افقی فاصله چندانی ندارند.

همچنین طی پنج روز آینده شرایط برای تشکیل دوره ای توده های گرد و غبار بر فراز عراق و انتقال آن به مناطق غربی، جنوب غربی و جنوبی کشور فراهم است.

از شنبه تا اواسط هفته آینده افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده در دریای عمان و تنگه هرمز، شنبه دریای خزر و یکشنبه خلیج فارس ناآرامی خواهد بود.

آسمان تهران فردا (28 تیرماه) صبح صاف و مه آلود، بعدازظهر وزش باد با کمینه 23 و بیشینه 35 و یکشنبه (29 تیر) در مقاطعی صاف و کمینه پیش بینی می شود. 25 و بیشینه 35 و 37 درجه سانتیگراد.

طی امروز و فردا (27 و 28 تیرماه) اهواز با دمای 47 و 45 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 11 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید