افزایش قابل توجه و بی سابقه دی اکسید گوگرد در هوا

افزایش قابل توجه و بی سابقه دی اکسید گوگرد در هوا

تهران به شدت نفس می کشد. روزهای تاریک، دود آلود و غبارآلود آن تکرار می شود و میزان آلاینده ها هر روز بیشتر می شود. در این میان هیچ نهاد یا نهاد قانونی مسئولیت و پاسخگویی مستقیم ندارد. در واقع آنچه از زبان متولیان امر شنیده می شود تنها شرح حال و هوا، ارائه آماری از میزان آلاینده ها و البته اتهامات دیگران است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روز گذشته در این خصوص گفت: در شرکت کنترل کیفیت هوا 5 معیار آلودگی هوا داریم که پایش می شود و بر اساس سطح آنها کیفیت هوا مشخص می شود و مشاهدات نشان می دهد افزایش قابل توجهی در آلودگی از 22 تا 25 دسامبر. دی اکسید گوگرد داشتیم و در 24 آذر به اوج خود رسید

ˈسید محمدمهدی میرزایی قمیˈ اظهار کرد: در 7 سال گذشته میزان آلاینده دی اکسید گوگرد در این زمان از سال بی سابقه بوده و منشأ آن بر اساس بررسی های انجام شده احتمالا مربوط به منابع ثابت و مصرف سوخت آنها است.

شهرداری 500 میلیارد تومان پرداخت کرده اما حتی یک اتوبوس هم تحویل داده نشده است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: درباره توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی صحبت های زیادی شده است و اعلام می کنم شهرداری تهران تاکنون 500 میلیارد تومان پرداخت کرده اما از 400 اتوبوس حتی یک اتوبوس تحویل داده نشده است. . .

تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در کاهش آلودگی موثر نیست

وی با اشاره به وضعیت فعلی هوای پایتخت گفت: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در این حوزه حفظ سلامت مردم است، تصریح کرد: تصمیم امروز برای تعطیلی مدارس و غیبت ها تا پایان هفته ادامه داشت و مردم شهر را ترک می کردند، شاید تاثیر چندانی در کاهش آلودگی نداشت. هوا، اما تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راه حلی برای کاهش آلودگی هوا نیست.

83 درصد از آلودگی سهم منابع موبایل است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: در بخش کلی و تحلیل‌های انجام‌شده از سال 1395، آمارها نشان می‌دهد که نسبت اصلی آلودگی ناشی از آلاینده‌های متحرک 83 درصد و نسبت ذرات معلق 60 درصد است. .

وی گفت: هر اقدامی که می خواهیم در حوزه کاهش آلودگی هوا انجام دهیم باید در حوزه حمل و نقل باشد. اخیراً دو مصوبه در هیات وزیران داشتیم که یک گام به عقب در حوزه آلودگی هوا بر اساس استاندارد آلایندگی یورو 6 است که از ابتدای سال 1401 اجباری شد.

میرزایی قمی ادامه داد: در 27 اسفند 1400 مصوبه ای در هیات وزیران داشتیم که استاندارد یورو 6 لغو شد و امروز اثری از استاندارد آلایندگی یورو 6 در قانون هوای پاک نیست و سقف موثر امروزی است. یورو 5. در این بخش ما هیچ مقاومت عمومی از سوی سازمان اکو نداریم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: همانطور که شهروندان اعلام کردند 58 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به ناوگان فرسوده خودرو است و بینندگان باید قدردان این نگاه دقیق و کارشناسی باشند.

7 درصد خودروهای تهران 38 درصد در آلودگی هوا نقش دارند

میرزایی قمی تصریح کرد: تاکسی ها و وانت های فرسوده تنها 7 درصد ناوگان خودروهای تهران را تشکیل می دهند اما سهم آنها در آلایندگی 38 درصد است و این آمار در بخش موتورسیکلت های فرسوده نسبت به موتورسیکلت های نو تولید 12 درصد است و 26 درصد نو و کامیون های فرسوده. تا 50 برابر بیشتر آلودگی ایجاد می کند.

وی افزود: هنوز هیچ امتیازی برای اسقاط خودروهای مستهلک نشده است و امروز در قانون طراحی خودرو نیز از این موضوع دفاع می شود اما نکته مهم این است که خودروهای مستهلک شده باید بازنشسته شوند.

احتمال عدم رعایت استاندارد در سوخت توزیعی اطراف تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: سوخت استاندارد در پایتخت ها توزیع می شود اما این احتمال وجود دارد که حومه تهران توزیع کامل سوخت استاندارد نداشته باشد.

وی با حضور در برنامه تلویزیونی تهران 20 تاکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا، نوسازی ناوگان فرسوده در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت موثر است و پیش بینی و تامین اعتبارات لازم را در این بخش ضروری می دانیم. و در آینده نیز باید به سمت بازسازی ناوگان فرسوده و استفاده از فیلتر جذب دوده که توانایی جذب 99 درصد ذرات معلق را دارد، حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برخی از دوستان در وزارت کشور عنوان می کنند که اعتبار لازم برای خرید فیلتر جاذب دوده را ندارند و باید اعتقاد به فیلتر جاذب دوده و منابع مالی آن تامین و ایجاد شود. همانطور که هنوز کارمندانی هستند که به فیلترهای جذب دوده اعتقاد ندارند

وی تصریح کرد: صحبت های زیادی درباره توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شده است و اعلام می کنم شهرداری تهران 500 میلیارد تومان پرداخت کرده اما از 400 اتوبوس حتی یک دستگاه تحویل داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید