افزایش قیمت نان، کوره سود نانوایی البرز را داغ کرد/ تخلف 53 اتحادیه از تحریم های دولتی


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841840

در چند روز اخیر افزایش قیمت نان مرغوب برای برخی از نانوایی های سنتی حاشیه سود ایجاد کرده و آنها به افزایش قیمت و سهمیه بندی تصادفی روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها قیمت نان نفیس 5000 تنی به 15000 تن رسید و آرد گونی 72000 تنی به 628000 تن رسید.

افزایش قیمت نان مرغوب باعث سوددهی برخی از نانوایی های سنتی شده است و آنها با نرخ های تصادفی رشد کرده و تحت سهمیه پخت می شوند.

نانوایان متخلف می گویند سهمیه آرد آنها کاهش یافته است در حالی که معاون بازرسی صمت استان البرز نظرات متفاوتی دارد.

کوروش مرادی افزود: تغییری در قیمت ها، سهمیه ها و اوزان انجام نشده است و تعطیلی خودسرانه در این مقطع تخلف بوده و رسیدگی خواهد شد.

برخلاف ادعای برخی نانوایان، کارخانه های آرد به طور مداوم این محصول را تولید می کنند، مشکلی که متولی آن در البرز مطرح می کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان آرد البرز به تیتریک گفت: ما 22 کارخانه آرد داریم که اکثر آنها از بزرگترین کارخانه های کشور هستند.

6c47faca 5d0a 41c1 89fc e570f94dae1d خبر خاکستری

به گفته آقاتاچر، گندم در سیستم آرد و غلات کشور زیاد است و هیچ نانوایی بدون آرد نمی ماند، توزیع از درب کارخانه تا نانوایی مشکلی ندارد.

به گفته رانندگان آرد خودرو GPS، تلفن همراه و نرم افزار اردبان نیز از اقداماتی است که توسط شرکت های آرد برای توزیع در نظر گرفته شده است.

نوبلهی، معاون اجرایی البرز به تیتریک گفت: اکنون هیچ بهانه ای برای دست کم گرفتن و امتیاز دادن وجود ندارد. جریمه وجود دارد.

وی ادامه می دهد: واحد صنفی متخلف از گران فروشی و کم فروشی و تا سقف 10 میلیون تومان جریمه باید بدون اعتراض جریمه را پرداخت کند.

با نظارت بازرسان 53 نانوایی متخلف در تعزیرات حکومتی البرز راه اندازی شد و شهروندان نیز باید با 124 و 135 در مورد پخت ناصحیح و ناکافی صحبت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید