افزایش مصرف گاز در بخش خانگی منجر به محدودیت در نیروگاه ها می شود

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800643

مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به سرمایش هوای امروز گفت: در صورت عدم رعایت رژیم مصرف، محدودیت‌های گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها در بخش خانگی افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شرکت ملی گاز ایران، سید جلال نورموسوی گفت: آخرین میزان گاز مصرفی در بخش‌های خانگی، تجاری و واحدهای صنعتی کوچک در روز چهارشنبه (۲۱ آذرماه) ۵۶۲ میلیون مترمکعب بوده است. کاهش مصرف مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در هر دو درجه کاهش دما باید مترمکعب کاهش مصرف داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد، یعنی افزایش دما با میزان کاهش مصرف همخوانی ندارد.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با افزایش دما در هفته گذشته انتظار داشتیم مصرف در بخش خانگی و تجاری به حدود 500 میلیون مترمکعب در روز یا حتی کمتر از آن برسد، افزود: در در این صورت می‌توانیم در شرایط مختلف اقلیمی تا 5 مترمکعب به ازای هر مشترک صرفه‌جویی کنیم، مصرف گاز داریم که متأسفانه بیش از 60 میلیون مترمکعب در روز علاوه بر مقدار مشخص شده، مصرف می‌کنیم.

وی گفت: معتقدم باید سعی کنیم عادت های خود را در این زمینه تغییر دهیم، یعنی هر زمان که احساس می کنیم دما مناسب تر است و در کمتر از یک دقیقه دمای بسته بندی، بخاری یا سایر وسایل گرمایشی را کاهش دهیم. مورموس. به این ترتیب با یک اقدام بسیار ساده هم می توانیم به بهبود روند مصرف و کاهش گاز برای خود (مشترکین) کمک کنیم و هم مدیریت مصرف بهینه را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در چند روز گذشته و در همین مدت کوتاه با حمایت های مردمی موفق شدیم تا نیروگاه ها گاز خود را داشته باشند یعنی بیش از 116 میلیون مکعب. متر در روز که جای بسی خوشحالی است، «همین اتفاق مهم برای سایر صنایع مانند فولاد، سیمان، صنعت پتروشیمی و … رخ می دهد و به تولید ناخالص ملی کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید