افزایش 80 درصدی بستری بیماران عروق کرونر در آمل

ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804657

پیمان خسروی با بیان افزایش 80 درصدی بیماری های عروق کرونر قلب نسبت به آمل در هفته گذشته، گفت: 70 تا 80 درصد افزایش در بیماران داشتیم و تعداد بیماران سرپایی نیز افزایش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان خسواری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به بیماری عروق کرونر در آمل گفت: از اواخر هفته گذشته روند رو به رشد بیماری عروق کرونر قلب داشته ایم و تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش یافته است. سلامتی به نارنجی تغییر کرد.
وی با اشاره به افزایش 80 درصدی بیماری های عروق کرونر نسبت به هفته گذشته گفت: 70 تا 80 درصد افزایش بستری و افزایش سرپایی داشتیم.
حسروی با بیان اینکه وارد پیک ششم شدیم تاکید کرد: وقتی وارد پیک می شویم رنگ به سرعت تغییر می کند و در صورت ادامه قطعا وارد رنگ قرمز می شویم و نگران هستیم که بیماران از حداکثر ظرفیت افزایش پیدا کنند، وارد قله پنجم شوند. ما بحرانی نداشتیم و روند بیماری عروق کرونر قلب تحت کنترل بود.
وی در خصوص شکایات برخی شهروندان از مراکز واکسیناسیون خاطرنشان کرد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری واکسینه شده اند، البته یکی از مراکز عمده واکسیناسیون مصلی بود که به دلیل برگزاری مراسم تعطیل شد و در حال رایزنی برای ایجاد مجدد این مرکز هستیم. طرح رنگی «این امر باعث ازدحام در برخی مراکز شده است.
رئیس بهداشت و درمان آمل از محدودیت های عروق کرونر خبر داد و افزود: بر اساس رنگ بندی محدودیت ها مشخص می شود که آغاز تعطیلی مدارس، سالن ها و رستوران ها باید طبق ضوابط وضعیت نارنجی اجرا شود.
وی عادی سازی را عاملی برای افزایش بیماری عروق کرونر دانست و خاطرنشان کرد: در مازندران و شهرستان رعایت پروتکل ها به زیر 60 درصد رسیده است از شهروندان می خواهیم از تجمعات غیرضروری، فاصله گذاری اجتماعی خودداری کرده و با استفاده از ماسک از شیوع این بیماری جلوگیری کنند. ..
خسروی همه علائم سرماخوردگی را آمیکرون خواند و افزود: همه علائم را باید امیکرون در نظر گرفت؛ اگرچه امیکرون یک بیماری خفیف عروق کرونر محسوب می شود، اما در صورت گسترش این بیماری تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد.
وی افزود: این بیماری همه سنین را درگیر می کند، در سویه های قبلی کودکان کمتر تحت تاثیر عروق کرونر قرار می گرفتند، اما در این شیوع بستری شدن کودکان در بیمارستان های کرونر را نیز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید