اقتدار جمهوری اسلامی مرهون جانفشانی نیروهای نظامی کشور است


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896203

امام جمعه زنجان گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مرهون رشادت ها و رشادت های نیروهای نظامی و دفاعی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه میزان ایمان مسلمانان دارای پنج نشانه است، اظهار کرد: یکی از این نشانه های ایمان زیارت اربعین است و خداوند محبت امام حسین (ع) را به هر یک از بندگانش نشان می دهد که دارند. از خود گذشتگی و عشق ) و آرزوی دیدار بارگاه خود را در دل بنده خود جای می دهد.

وی با اشاره به سختی‌هایی که زائران امام حسین (ع) در گذشته متحمل شده‌اند، تصریح کرد: برای زیارت اربعین به کربلا می‌روند و این همه به خاطر عشق مردم به امام حسین (ع) و اهل بیت است. آل بیت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه اعمال مسلمانان در صحرای کربلا عبادت است و ثواب دارد، گفت: جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر حرم امام حسین (ع) بود و از کودکی شاگرد پیامبر اکرم بود. .

وی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی افزود: آیت الله طالقانی ابوذر زمان، عالم مجاهد و مبارزی پرتلاش در راه آرمان های انقلاب بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهید مدنی و آیت الله طالقانی از جمله کسانی هستند که خاطره شجاعتشان از تاریخ امامت جمعه کشور جدا نشدنی است، ادامه داد: آیت الله مدنی مانند حواریون حضرت عیسی(ع) بود زیرا رفتار و کردار ایشان بر آنان تأثیر گذاشت. انجام کار نیک باعث تشویق و یادآوری فضایل اخلاقی، دین و حقایق هستی می شود.

وی با اشاره به روز نیروی نظامی و دفاعی کشور افزود: به فرموده حضرت علی (ع) هر ملتی که ضعیف باشد مورد ظلم ظالمان و ظالم است.

امام جمعه زنجان گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مدیون نیروهای نظامی و دفاعی کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید