اقدامات تروریستی نشانه استیصال دشمن/نیاز به توضیح و شفاف سازی نخبگان جامعه


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906825

«ابراهیم قاسمی روشن» استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدامات تروریستی نشان از یاس دشمن است، گفت: دشمن می خواهد در امن ترین اماکن مانند عتبات عالیات ناامنی ایجاد کند و می خواهند ایران را بیدار کنند. دیگر امنیت لازم را داشته باشید قاطعانه با شورشیان مقابله کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «ابراهیم قاسمی روشن» استاد دانشگاه و جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به دلایل هجمه تروریست ها به امنیت کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی با وجود همه موانع و سنگسار دشمنان از جمله تحریم ها و فشارها برای قطع رابطه با سایر کشورها توانست بر موانع موجود غلبه کند و در تمامی زمینه های علمی و فناوری به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های مسلط به توان نظامی ایران کاملاً آگاه هستند، ادامه داد: دشمن از جنگ میدانی دوری می‌کند و با وجود تلاش برای منزوی کردن ایران، شاهد موفقیت ایران در برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه برای پوشش نیازها و منافع خود بوده است. رابطه ایران، روسیه و چین باعث شد ایران از فشارهای ناشی از تحریم ها عقب نشینی کند و نقشه های استکبار جهانی را خنثی کند، بنابراین دشمن برای مقابله به روش های دیگری متوسل شد که یکی از این راه ها محرومیت داخلی است مسلم است. که تلاش می کنند سیستم را برای برقراری امنیت درگیر کنند تا جلوی پیشرفت کشور را بگیرند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمن برای این منظور با استفاده از رسانه ها و تبلیغات لجام گسیخته فضای مجازی، به شعله ور کردن احساسات جوانان، تلاش می کند تا آنها را به صحنه اغتشاشات کشانده و در عین حال زمینه ورود تروریست ها را فراهم کند. کشور برای شعله ور کردن آتش شورش و این اقدامات نشان دهنده یأس دشمن است.


77b7aa18 c931 4dec 9f79 e492f317221a خبر خاکستری

وی با اشاره به اهداف دشمنان برای ایجاد ناامنی در اماکن مذهبی، تصریح کرد: دشمن می خواهد در امن ترین مکان ها مانند امامزاده ها ناامنی ایجاد کند، می خواهند کاری کنند که ایران دیگر امنیت لازم را نداشته باشد، از سوی دیگر آنها می خواهند امنیت لازم را داشته باشند. بدانید حامیان اصلی نظام و انقلاب کسانی هستند که با ائمه و ائمه ارتباط نزدیک دارند و حس ولایتمداری در آنها قوی تر است و این افراد هستند که همیشه طرفدار نظام و ولایت هستند و از آنان محافظت می کنند. سپر زمینی می کنند و از این رو سعی در ایجاد بلاتکلیفی دارند و در این مکان ها از حضور مردم در این مکان ها جلوگیری می کنند و بدین ترتیب با تضعیف اقتدار ولایت باعث تفرقه بین امت و امام می شوند، غافل از اینکه با این اتفاقات. بصیرت مردم مؤمن افزایش یافته و این حضور بیشتر نمایان می شود.

تبیین و روشنگری برای نخبگان جامعه واجب است

این جامعه شناس با اشاره به وظایف ملت و مسئولان، امروز آزمون بسیار جدی برای جداسازی صفوف انقلابیون و وفاداران از صف خائنان است و اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مردم ارتباط قوی با ولایت و مواظب فرمایشات رهبر انقلاب و عمل به آن.

قاسمی با بیان اینکه امروز همه باید قدردان زحمات نیروی انتظامی، بسیج و سپاه باشیم و همه آنها را حمایت کنیم، گفت: توضیح و روشنگری برای نخبگان جامعه واجب است و هرگونه بی توجهی و کم توجهی گناه نابخشودنی است. تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و گروهک های منافقین، سلطنت طلبان و ضد انقلاب را در این حوادث اخیر شناسایی و به اشد مجازات برسانند و با مراکز حکومتی به ویژه دانشگاه ها برخورد قاطع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید